Zou het leuk zijn als hier op GV de niveauverdeling zou worden uitgebreid?

Xinix gaat naar de top met inmiddels 7231 punten. Zou het niet leuk zijn als het aantal niveaus ook boven de 10000 zou worden uitgebreid, en het aantal niveaus tot 10000 ook zou worden vergroot. Je zou dus zo gemakkelijker een niveautje kunnen stijgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als ik deze vraag heel eerlijk beantwoord zeg ik heel hartgrondig: NEE.
Ik heb nu al het idee dat er een heleboel gebruikers alleen maar meedoen om zo hoog mogelijk in één of andere top zo te staan. Ik zou veel liever willen dat niet steeds die zelfde groep mensen de eerste paar minuten een antwoord geeft om een punt te verdienen. Mij gaat het nog steeds om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. Ik weet dat ik ook in de top tien sta, maar hier hecht ik geen waarde aan. Wel hecht ik er waarde aan dat ik een 'beste antwoord' heb gegeven', dus war mij betreft, zou het af kunnen met een "Top van beste percentages" Dit zou in ieder geval maken dat ook de puntenscoorders hun best zouden moeten doen om echt goede antwoorden te geven om zichtbaar in beeld te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

dat zou wel leuk zijn al vind ik het een uitdaging op zich zelf om al 1000 punten te behalen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af of hier wel voortdurend in niveaus (dus nu hoger dan hoog) gedacht moet worden. Xinix is toch een duidelijke uitzondering op de duizenden deelnemers hier!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het duurt al ongelooflijk lang om zo hoog te komen. Ik zit al vanaf het begin op goeievraag en ik ben nog lang niet bij de 10.000 punten. Ik denk dus niet echt dat het nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De punten vind ik echt totale onzin. Het gaat er toch om of de vragen goed/nuttig beantwoord worden. Het behalen van meer punten stimuleert misschien tot het geven van meer antwoorden, maar dat maakt de kwaliteit van de antwoorden niet beter of hoger. En als je ook nog eens tijd moet en wil besteden aan de rest van je leven kom je nooit aan een hoog puntenaantal. Wat dus beslist niet nodig is voor mij. Ik vind het leuk om de vragen te bekijken en sommige antwoorden daarop. Meer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook helemaal mee eens +1
Punten en niveaus zijn leuk zolang je nog te weinig vragen mag stellen / antwoorden en reacties mag geven, maar aan de max is aan de max. Het prestige van hoger hoger hoger zie ik niet zo, vooral omdat het niks zegt.

Zouden de minnen van je punten totaal áfgetrokken worden, dan krijg je een meer algemeen beeld van of iemand een goede poster is / goede antwoorden geeft en goede vragen stelt of veel beste antwoorden geeft. Nu is het voornamelijk een indicatie van je activiteit.

Maar goed, als ik het puntensysteem had moeten bedenken waren er wel meer verschillen geweest, zoals geen punten voor het uitsluitend beantwoorden van een vraag maar alleen waarderingspunten, geen punten terug bij het sluiten van een vraag (om vragen-diarrhee te voorkomen) en zou niemand ooit aan de 10000 komen volgens mij. Kan er ook nog wat variatie in de ranking komen en hebben nieuwe mensen ook iets om naar te streven.

Uiteindelijk is het aan de mods / beheer om dat te bepalen. Voorlopig lijkt het me meer dan genoeg, totdat de helft van de actieve deelnemers op nivo 10 zit, dan moet er wellicht weer iets veranderen. Voor die tijd ; niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat wil ik ook... Ik groei binnen een maand uit de niveau´s... Wat moet ik dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet echt nodig. Volgens mij nodigt het ook spammen uit. Die punten zeggen heel wat meer over kwantiteit dan over kwaliteit.