Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb over 2 dagen een presentatie opgekregen. Vandaag ga ik hem maken, morgen leren. Hoe kan ik het het beste leren in zo'n korte tijd?

Door omstandigheden moeten we hem woensdag houden, géén andere mogelijkheid.. hoe kan ik dit qua leren het beste aanpakken? heb vanaf 3 uur tot 9 uur de tijd om te leren dinsdag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
889

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lees je presentatie een aantal keren goed door. Maak doorna een lijstje met steekwoorden, die je bij de presentatie bij de hand kan houden.

Op een bord kan je bovendien ook nog eens de steekwoorden of hoofdstukken kwijt. Aan de hand van deze steekwoorden vertel je vervolgens je verhaal.

Hele presentatie op papier voor je leggen vergroot heel erg de kans, dat het een opleespresentatie wordt, dus doe dat niet.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

presenteren:

voorbereiden
bereid jezelf goed voor, wie is het publiek, hoe ga je de boodschap overbrengen. Maak een timeline waarin je per minuut kort aangeeft welk onderwerp je gaat bespreken. Oefen je presentatie voor de spiegel. Let ook op dat je de beschikbare tijd niet gaat overschrijden.

Introductie
- 1 - stel jezelf voor
- 2 - Introduceer het onderwerp
- 3 - Geef aan of je vragen voor of na de presentatie wilt.
- 4- Geef aan hoeveel tijd je nodig hebt.
- 5 - bedenk een leuke inswinger (grap)

presentatie
- 6 - Presenteer je verhaal levendig, met luide stem en heel je lichaam. Kijk je toehoorders aan en bepaal of ze je kunnen volgen. Verdeel je aandacht onder alle toehoorders, niet alleen die ene persoon middenvooraan. Gebruik audiovisuele middelen.

afronding
- 7 - Vat je betoog en conclusies samen.
- 8 - Zijn er nog vragen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een presentatie leren is lachwekkend eenvoudig mits je jezelf daar mentaal soepel op in stelt.
- leer de kernpunten in een uurtje
-verpak dat in een kort sappig verhaal
-verzin dat verhaal (globaal) ter plekke
-de kernpunten weet je immers al lang

maak je verder niet druk. schiet je niks mee op.
veel succes !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding