Mijn kat is dood . Hoe kan ik mezelf afleiden dat ik er niet meer aan denk ?

Me kat is laatst uit het raam gevallen en hij heeft zijn rug gebroken en daardoor zijn zijn 2 achterpootjes verlamt geraakt .. Ik moet er de hele tijd aan denken en moet huilen . Ik weet niet wat ik ertegen kan doen maar ik zie de hele tijd die plaatjes voor me dat me kat daar ligt en helemaal onder het bloed bij zijn snuitje dus hebben jullie misschien een idee hoe ik mezelf kan afleiden of dat ik er niet meer aan hoef te denken want ik moet elke dag nog huilen omdat ik zoveel van dat diertje hield .(Nog steeds ik zal hem nooit vergeten ) Help me !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach wat naar, sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg zeg! Je bent echt een vriendje kwijt, met je huisdier.
Je mag verdrietig zijn, daarmee doe je recht ean het beestje.
Troost je met de gedachte dat je hem een heel fijn kattenleven hebt kunnen bieden.
Sterkte Ronja!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach gossie. Altijd naar, zulke gebeurtenissen. Je zit in een rouwproces en dan is het helemaal niet gek om veel te huilen en eraan te denken. Praat erover en laat je niet afschepen ("het was maar een kat"). Je bent nu heel verdrietig en laat het ook maar zo zijn. Het verdriet zal langzaam maar zeker minder worden. Sterkte!

Antwoorden (12)

Het lijkt wat cru, maar neem een nieuwe kat. Helpt je niet de oude te vergeten maar wel om je gedachten te verzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon huilen is goed en dat mag. Houd je niet in en laat het verdriet er zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Verlies en rauwverwerking is een proces dat nodig is. Als we niet verdrietig mogen zijn om het verlies van iemand kan je ook niet van iemand houden. Dus het verdriet wegstoppen net iets anders is slecht voor een mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is helemaal niet verkeerd dat je aan je kat denkt! Dit helpt juist bij het verwerken.

Heb je nog mooie foto's van je kat? Probeer dat beeld van je kat vast te houden. Denk ook aan fijne momenten met je kat. Hierdoor kan dat nare beeld van je kat wat meer naar de achtergrond gaan, maar toch kun je nog aan je kat blijven denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een zielig verhaal,
huilen is natuurlijk niet erg, het zou gekker zijn als het je niks kon schelen.
Zoek mooie leuke foto's van je kat op.. en ga aan het knutselen maak een mooie collage van je kat met tekeningen en foto's schrijf er leuke dingen bij.
Lijst daarna de collage in en hang hem op in een mooi plekje in het huis.
Zodat je kat toch altijd een beetje bij je is.. en je altijd kan kijken naar hoe die was.

Het neemt de verdriet niet weg.. maar het werkt ontspannend en je hebt daarna een mooie herrinnering aan je kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik een mooi idee van je. Net een soort Creatieve therapie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
en inderdaad een soort creatieve therapie.
wat naar!

ten eerste: het is geen goede manier om een nieuw huisdier te nemen, die heeft zijn eigen karakter en persoonlijkheid dus hij/zij zou nooit een vervanger kunnen zijn voor je overleden kat.
En het is juist goed om te rouwen! dan geef je jezelf de tijd om over het verlies heen te komen.

het is ook goed om een soort gedenkteken te maken voor je overleden kat, bijv, een foto met een kaarsje ernaast
(bij mij hielp dat ook goed).

verder heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer goede herinneringen op te halen, zoek foto's op van je kat. Maak een mooie collage of lijst een mooie foto in. Zet deze op een plek waar je hem vaak ziet, hopelijk vervangt dit dan het beeld van je kat na de val.
Je kan ook een soort afscheidsritueel houden. Brand een kaarsje bij de foto.
Sta jezelf toe om elke dag een half uurtje positieve herinneringen op te halen, huil lekker uit en ga dan vervolgens iets doen wat je afleidt.
Verdriet moet slijten en dat kost tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een vreselijk nare ervaring :-(
Dat je nog steeds verdrietig bent is niet zo gek, je kat was een maatje, en die ben je nu kwijt, op een vervelende manier. Dat verdriet zal moeten slijten en dat heeft tijd nodig.
Probeer ook de leuke dingen te herinneren.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zo verdrietig wat je vertelt en misschien ben je wel bang dat het niet meer overgaat, het verdriet. Maar weet je, uiteindelijk zal de pijn van je verdriet minder worden, geloof me maar. En dan kan je weer een beetje blijer zijn. Maar nu moet je gewoon nog vaak huilen en dat is heel logisch. Ik zou zeker een mooie foto van je kat in het zicht zetten zodat je je weer fijne dingen kan herinneren. En ik denk zomaar dat je kat een heel fijn leven bij je gehad heeft. Want je kan alleen maar zo verdrietig zijn als je veel van de kat hield. Vergeten doe je je kat echt nooit maar omdat hij vast ook veel van jou hield denk ik dat je kat blij zou zijn als jij over een poosje weer meer plezier kan hebben. En dat je je vooral het fijne aaien en de knuffelpartijen met hem herinnert. Sterkte.
13 jaar geleden
Wat spijt me dit voor jou! Ik wou dat ik er een goed antwoord op kon geven. Mijn kat is ooit in mijn armen gestorven na een insult. Om echt goed afscheid te nemen heb ik haar verzorgd, en zelf begraven. Verder heb ik altijd gedacht aan de mooie momenten van ons samen door foto's terug te kijken van toen. Zo kon ik het beeld van de nare gebeurtenis ook een beetje verwerken. Hoeveel je kat ook geleden heeft, en hoe erg het ook is dat hij er niet meer is, het is nu over. Hij heeft rust en jij kan rouwen. Ik zou niet direct een huisdier nemen, zoals in eerdere reacties al wordt gezegd, niemand kan jouw kat vervangen. Geef het de tijd, hoe cliché dat ook klinkt, en koester de mooie herinneringen. En laat de tranen komen!! Veel sterkte, ik leef erg met je mee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een vreselijke situatie!

snel een andere kat nemen is niet aan te raden. je zal dan gaan vergelijken en overeenkomsten zoeken. elke kat is anders en dat moet ook gewoon kunnen zonder dat jij hier een rare bijsmaak bij hebt.
het zal juist meer herinneringen oproepen aan je overleden kat.

misschien kan het je troosten als je weet dat zowel mens als dier in shock raken bij een ongeval. (de pijn is dan te heftig voor het lichaam, het zorgt ervoor dat je een ervaring vergeet en bent en je door een shock totaal niet weet wat er gebeurd omdat je je hier niet bewust van bent)
de nare feiten....de klap op zich en het bloedverlies (inwendige bloedingen zijn ieders op zich al een oorzaak om in shock te raken)
het is dus niet zo dat je kat al die tijd pijn heeft geleden, en hoop dat deze gedachte het leed voor jou iets kan verzachten als je je hieraan vast kan houden.

het vervelende is helaas dat jij alles wel bewust meegemaakt. de gedachte verdringen heeft geen zin, het is een rouwproces waar je doorheen moet. probeer lief voor jezelf te zijn als je aan dat nare moment moet denken en zoek wat afleiding. (stad in met vriendin, een goed boek pakken, een film kijken, bel iemand op en praat erover, iemand hoeft niets terug te zeggen of met een goed bedoelde opmerking.oplossing te komen, een arm om je heen en begrip doen veel meer dan dat)

omdat je kat het niet bewust heeft meegemaakt kan je je beter focussen op de goede herinneringen de gekke streken, de maffe eigenaardigheden en alle andere dingen die je kat zo bijzonder maakten. (deze moeten er zijn dat kan niet anders!!!)
je kan misschien een foto album maken van je kat om dit wat makkelijkere te maken en om het nare beeld te verdringen en deze in te kijken zodat je ook ziet dat er veel leuke en bijzondere momenten waren die veel meer inhoud geven aan de tijd met jou en je kat.

verdriet is menselijk en het geeft juist aan dat je veel om je kat hebt gegeven en nog doet. hier is niets mis mee!
neem er in ieder geval de tijd voor, en overhaast niets.
hieronder een link met meer info.

ik wens je heel erg veel sterkte toe, en als je een keer wil praten over je bijzondere pluizenbol of of je verdriet (hoeft echt niet gezellig te zijn, maar gooi er gewoon uit wat je dwars zit) mag je het me laten weten hoor (niets moet, maar wil je deze mogelijkheid geven zonder enige verplichting want ik weet wat het is)

good luck and take care!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo ik wil toch ook even reageren op je vraag,ik sluit me wel bij de bovenstaande antwoorden aan zeker weten,maar zeker niet direct een nieuwe kat nemen,doe je dit later dan doe je het ook heel bewust,maar het is wel als je aan de leuke, mooie momenten met hem gaat denken ,zal dit uiteindelijk het vervelende ongeluk gaan verdringen puur omdat je positief denkt,
als je gaat denken aan het ongeluk haal je heel bewust die beelden weer naar boven,dus denk positief!!!! en zeker weten ,huilen moet ook ,want het was toch zeker weten een grote vriend!!!!!!en deze kat heeft ws ook heel veel leuke kattekwaad en capriolen aan je laten zien,in de tijd dat ze bij je was .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ten eerste sterkte!
Voor huilen is het geen punt,je kan wel huilen maar dat helpt toch niet,van huilen komt die toch niet terug.
Je kan muziek luisteren,of een dvd gaan kijken,dus iets wat je het even niet eraan kan denken.
En neem dan je oordopjes of radio mee naar de raam waar je kat is gevallen ,en probeer het dan met muziek het ongeval weg te brengen,het lukt misschien niet omdat je dan misschien aan het ongeval probeert te denken,maar probeer het maar!
En als het niet lukt,doe dan iets waar je in beweging bent.