Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In het boek les miserables gaat een non dood, maar er is een kist leeg en die moet gevuld worden, ik snap er niets van, wie kan mij helpen?

Ik moet voor frans het boek Les Miserables lezen. In het boek gaat fauchelevent naar moeder overste om te vragen of zijn "broer" in het klooster mag blijven. Er is toen net een non dood gegaan. Die moet begraven worden. Dan zegt die moederoverste iets over een kist die gevuld moet worden met stenen en dergelijke. Ik begrijp er niets meer van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
686

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De laatste wens van de overleden non was om in haar eigen kist onder het altaar te worden begraven. Dat mocht echter niet. Daarom zal dat heimelijk worden uitgevoerd.

Om dit niet aan het licht te laten komen zou de normale kist ook worden begraven. Als daar echter geen lichaam in zou liggen dan zou die kist opvallend weinig wegen, daarom zal de kist worden gevuld met aarde en stenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

http://www.scholieren.com/boekverslagen/707
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding