weet iemand hoe je kan zien of mijn poes last van anaalklieren heeft

mijn jongste poes wrijf met haar kontje over de vloer ,ik kan er niet echt aan zien ,ze heeft wel 3weken geleden een veter opgegeten maar ze zeiden dat hij zou verteren ,wat zou je moeten zien als het de anaalklier is?

13 jaar geleden
in: Overig
6.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zou ook last van wormen kunnen hebben...
luna400
13 jaar geleden
ze heeft bijna 3weken geleden van dat spul gekregen voor wormen maar ik zag wel dat ze het uit gespuugd had ,zou dat het zijn ,

Het beste antwoord

Oei...zeiden ze dat echt van die veter?! Die zou toch ook behoorlijk vervelend kunnen gaan doen, maar na drie weken denk/hoop ik toch dat hij er al uit is. Ik hoop niet dat dat de oorzaak is van de jeuk/ gevoeligheid aan de achterkant.
Maar goed, het bekende 'sleetje rijden' zien we bij anaalklierontstekingen en wormbesmettingen.
Een anaalklierontsteking is moeilijk te zien, de anaalklieren, linksonder en rechtsonder de anus kunnen verdikt zijn, een vreselijk stinkende afscheiding uitscheiden of rood gekleurd zijn. Maar vaak is het ook niet goed te zien.
Een worminfectie zou je kunnen zien door afscheiding van witte rijstekorreltjes bij de ontlasting of rond de anus.
Een bezoekje aan de dierenarts is zeker aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

wat ik me herinner te hebben gelezen,is dat er ook een behoorlijke vieze lucht vanaf komt.
Maar wat ik ook weet als ze met de kont over de vloer schuren last kunnen hebben van wormen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, het 'sleetjerijden' op zich is al een goede indicatie dat het de anaalklier zou kúnnen zijn. En alle andere oorzaken waarom je poes dit zou doen zijn ook reden om langs de dierenarts te gaan.

Wormen zou inderdaad ook kunnen, zéker omdat je poes haar ontwormmiddel heeft uitgekotst.

Dus húp, sowieso even naar de dierenarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luna,mijn poezen hebben het nog nooit gehad. Mijn honden wel. Mijn vriend de dierenarts heeft me geleerd hoe je het kan verhelpen.Met 'n gladde vinger of pink ca. 3 cm in z'n achterste gaan en 1x links van het poepgaatje drukken en er uitgaan en dan rechts hetzelfde . Daarmee maak je de anaalklieren "schoon". Je moet wel iemand hebben om de poes vast te houden.De ervaringen met m'n honden hebben me geleerd dat het voer wat ik gaf te vettig was . Ik deed ook altijd wat zonnebloemolie op debrokjes.Daardoor wordt de ontlasting te zacht en "schuren" ze de anaalklieren niet leeg genoeg.

Toegevoegd na 1 minuut:
sinds ik met de olietoevoeging gestopt ben ,hebben de honden nooit meer last gehad .