wat maakt de ene mens een kunsternaar, en de ander een dwaas ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Veel "kunstenaars" maken produkten, welke voor veel te hoge bedragen door dwazen worden gekocht.
jc54
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een goed (verkoop) verhaal en hier en daar wat stroop smeren....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je kunst maakt ben je een kunstenaar,

als je dwaze dingen doet ben je een dwaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kunstenaar
wordt als zodanig gepresenteerd, geëerd, gekend, als zodanig gezien en beloont (zelfs na zijn / haar overlijden)

een dwaas
zal dat niveau niet bereiken in 1ste instantie
mogelijk later, als men (de grote, gemene deler)
wel inziet dat ook een dwaas tot kunst in staat is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel kunstenaars zijn zelf dwaas of verdwaasd. Ken je Anton Heijboer bijv. Heb je hem gezien met Andre van Duin al Wijdbeens? Die spoort echt niet voor het oog, maar het kan ook een soort imago zijn, want zakelijk is hij wel. Ze moeten ook wel opvallen in de kunstwereld willen ze hun werk verkopen. Veel kustzinnige mensen hebben zoveel ideeën in hun hoofd en worden hierdoor beheerst.
Werken als een waanzinnige als ze ineens inspiratie hebben en dan zijn ze zo gedreven dat niets meer belangrijk is op dat moment. Het is een uiting van hun emoties en ze moeten het op dat moment kwijt.
Ware kunstenaars hebben een andere manier van denken, doen en leven. Velen zijn dan ook alcoholisten omdat ze zichzelf niet in de hand kunnen houden. Ze zijn of heel enthousiast of kunnen twee tellen later omslaan in woedend of dramatisch. Het zijn vaak uitersten. Ze zijn ook vaak moeilijk in de omgang omdat ze één ding belangrijk vinden en dat zijn zijzelf en hun scheppings- drang.
Velen zijn echter ook gewone mensen die een extra dosis talent en creativiteit hebben meegekregen van moeder natuur. Zij bestuderen kunst, bezoeken de kunstacademie om zich in het vak 'kunst' te bekwamen en maken er hun beroep van omdat ze hier nu eenmaal het best in zijn.
Zij zullen altijd alert zijn op fouten en secuur werken om het zo mooi mogelijk te maken voor de opdrachtgever of hun eigen expositie. Zij zijn er meer beroepsmatig mee bezig dan uit passie, want het is hun broodwinning. De passionele kunstenaars schilderen of creeëren vaak voor zichzelf en werken waar ze een binding mee hebben verkopen ze ook niet. Zij hebben een heel andere binding met hun creaties omdat het echt gevoel is. Deze echte passionele kunstenaars grenzen vaak aan dwazen omdat wij, als gewone sterveling, hen niet begrijpen.