Hoe kan je het makkelijkst het verleden vergeten?

Veel gebeurd vorig jaar. Geen zin meer om daaraan aan herinnerd te worden. Wil het vergeten, maar het lukt niet.

Hoe kan ik mijn verleden achter me laten en doorgaan met het heden?

Toegevoegd na 8 minuten:
misschien belangrijk: ik ben 17 ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Het beste antwoord

Je bent nog jong. Laat die vervelende herinneringen niet je hele leven achter je aan slepen...

Je geeft zelf al aan dat het je niet lukt om ze te vergeten. Tob dan niet langer in je eentje door. Ga even langs de huisarts en vraag een verwijzing. Misschien maar voor een paar gesprekken met een psycholoog, maar dan komt er weer ruimte terug in je leven welke je dan met hopenlijk positieve herinneringen kunt invullen.

Pluim voor jou dat je het bij jezelf signaleert!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel mooi en liefdevol antwoord! +
flyingcrow
13 jaar geleden
+ook van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (4)

Je kunt pas iets vergeten als je het verwerkt hebt!
Dus je kunt wel willen vergeten..maar helaas gaat dat niet werken!
Verwerken en leren van wat er gebeurt is...
Dat is het belangrijkste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verleden vergeten dat zal niet gaan. Maar alle herinneringen zullen op den duur gaan slijten en je zult er aan gewend raken dergelijke herinneringen te hebben. Praat veel met je partner over je herinneringen. Probeer het een plek te geven binnen je geest. Als je hulp nodig hebt om dat te realiseren vraag dan eens aan je huisarts voor een verwijsbrief naar een psychiater. Echt dat helpt. (Ik heb een beroep waarbij ik veel narigheid te zien krijg. Veel erover praten met partner en/of collega's helpt.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt het proberen van je af te schrijven. soms kan dat goed helpen om dingen te verwerken. of het bij jou ook een oplossing is weet ik natuurlijk niet. anders kun je ook hulp zoeken in het verwerken van je verleden. succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel, er niet meer aan denken.
Louter aan de toekomst denken.