Ik heb 3 weken geleden een spiraal laten zetten en toch zwanger volgens 2 zwangerschaps testen??

Toegevoegd na 19 minuten:
Maar de gunecholoog heeft hem 3 weken gezet. Hij heeft niet eens gezien of ik zwanger was. Kan hij dat over het hoofd gezien hebben??

Toegevoegd na 20 minuten:
Maar de gunecholoog heeft hem 3 geleden weken gezet. Hij heeft niet eens gezien of ik zwanger was. Kan hij dat over het hoofd gezien hebben??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
9K

Antwoorden (8)

Dan ben je waarschijnlijk daarvoor bevrucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of je spiraaltje is stuk. niet goed gezet. of ja daarvoor al bevrucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je vraagt is wat vaag maar ik denk dat je wilt weten of dat kan.
Dat denk ik wel, je was al in verwachting toen het spiraaltje werd geplaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak direct een afspraak bij de huisarts/gynaecoloog die het spiraaltje geplaatst heeft. Indien je echt zwanger bent met een spiraaltje kan dit negatieve effecten hebben. Op jou en op de zwangerschap.

Het is mogelijk dat je zwanger bent. Een spiraaltje is niet 100% effectief. Mij is sowieso verteld niet onbeschermd sex te hebben totdat gecontroleerd was dat het spiraaltje goed zat (1 maand later).

Oftewel, ja je kan zwanger zijn en maak nu die afspraak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% betrouwbaar, ook een spiraaltje niet. Dus ja, het kan zijn dat je kort vóór het zetten van het spiraaltje bent bevrucht, of dat dat daarna is gebeurd. En nee, dat zou de gynaecoloog niet gezien hebben. Er is geen enkele manier om in de eerste dagen na bevruchting een zwangerschap aan te tonen.

Een vals positieve uitslag op een zwangerschapstest is zéér zeldzaam. Je kunt ervan uitgaan dat je inderdaad echt zwanger bent. Dat idee zal je ook zelf al gedacht hebben, je hebt immers niet voor niets een paar zwangerschapstesten in huis gehaald terwijl je een spiraaltje hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag. Stelde deze middag dezelfde vraag aan mijn gynaecoloog. Kreeg hetzelfde antwoorde als het antwoord gegeven door SuzyQ. Mijn spiraal werd ongeveer 5 weken geleden geplaatst. Had vorige week mijn maandstonden, maar had dit weekend terug zwaar bloedverlies, wat ik toch wel eigenaardig vond. Ging daarom vandaag naar de gynaecoloog op controle, blijkt dat ik 7 weken zwanger ben (het spiraal kan niet meer verwijderd worden, hij heeft geprobeerd). Bij het plaatsen van het spiraal heeft hij nochtans een inwendige echo gedaan en toch niets gezien. Ik begrijp het nog steeds niet
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gyneacoloog heeft een test gedaan dan? Hij kan vanaf de buitenkant van je baarmoeder niet zien of je zwanger bent namelijk. Bij het inbrengen van de spiral kan hij niet diep genoeg daarvoor naar binnen kijken. De baarmoedermond zit dan dicht, plus dat het vruchtje ook te klein zou zijn om al te zien misschien. Je kunt er wel van uit gaan dat twee testen wel gelijk hebben.
Wat iemand anders al zei: Je bent daar5voor waarschijnlijk al bevrucht. Heeft de test ook aangegeven hoelang je zwanger bent? Maak een afspraak in het ziekenhuis voor een echo, dan kunnen ze dat bekijken voor je en vaststellen. Daarvoor moet je in dit geval waarschijnlijk wel eerst even langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb weleens gehoord dat je met een spiraal toch nog buitenbaarmoederlijk zwanger kunt worden. Ga wel dus wel naar een dokter met die positieve zwangerschapstest.