Ik ga beveiliging doen, maar is dit een goeie opleiding voor als ik later ook bij het leger wil?

Sinds kleins afaan wil ik altijd al bij de commando's, leger dus hier voor is geen enkele voor opleiding.
Er is wel een opleiding vrede en veiligheid maar dat is niet voor de commando's en kan hier voor de rest ook geen baan mee krijgen als ik na 10 jaar daar weg zou willen.

Dus als alternatieve heb ik nu een opleiding beveiliging gekozen, en die wil ik nu gaan volgens op niv.2 en dan niv.3 en dan solliciteren bij commando's.
Het liefst zou ik gelijk gaan solliciteren maar dit kan niet wegens bezuinigingen de eerste anderhalf jaar nog niet.

andere vraag is, wat voor banen kan ik krijgen met beveiliging niv.2 en niv.3.??

Alvast bedankt;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Banen in de beveiliging:

Winkelbeveiliging
Mobiele surveillance
Portiers- en receptiediensten
Particuliere alarmcentrales
Advies- recherche- en schadeonderzoekbureaus
Evenementenbeveiliger
Luchthavenbeveiliger
Arrestantenverzorging op een politiebureau
Geld- en waardetransport
Museumbeveiliging
Militaire terreinen en installaties

Met niv. 3 kun je dan doorstromen naar "coordinator". Kijk verder in de bron.

Nog wat:
Mijn zoon is commando geweest en ik kan je wel vertellen dat het snoei- en snoeihard is. Ik vond het onmenselijk en het heeft helemaal niets meer met leuk te maken. Tegenwoordig moet je 19 jaar zijn, hij was 17 jaar. Zorg dus in ieder geval voor een supergoede conditie. Kijk voor een trainingsschema op de site van het korpscommadotroepen. En kijk naar de filmpjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je commando wilt worden zal je toch altijd eerst de opleiding bij de AMO moeten doen anders kom je er niet.
Kijk eens op onderstaande link;

http://www.werkenbijdelandmacht.nl/n/141/Algemene-Militaire-Opleiding.html

Toegevoegd na 3 minuten:
De AMO is gewoon als een school waar je een opleiding volgt, het is geen sollicitatie. Deze schoolopleiding is wel vereist bij de commando-opleiding als vooropleiding.