Wat is een 'goede' dagindeling voor een baby (tussen 6 & 8 maanden)?

Nou ja... De vraag zegt het al. Het gaat dus echt om een hele dag. (incl. eten en slaap(jes) ).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Antwoorden (4)

7.00: Opstaan en bordje of fles met groeipap of normale opvolgmelk.
8.45: Fruithap (potje of vers fruit)
9.00: Naar bed
10.30/11.00: Uit bed en tussendoortje (rijstewafel, soepstengel of broodkorst)
12.30: Boterham met tuitbekertje opvolgmelk.
13.15: Naar bed.
15.30/16.00: Uit bed en groentehap met toetje.
17.45: Naar bed.
19.00: Eventueel in bad en dan fles of bordje pap.
19.30: Eventueel tandje(s) poetsen en dan naar bed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb me nooit aan een dagindeling gehouden maar heb me aangepast naar mijn kind. Elk mens en dus ook kind heeft zijn/haar eigen bioritme, dus waarom zou hij gaan slapen als hij nog niet moe is als het 19 uur is?
Wanneer hij nog niet wilde slapen, nam ik hem lekker bij me, in zijn schommelmaxi cosy, of op mijn borst als ik lekker op de bank lag of in de box. Het duurde dan nooit lang of hij sliep al bijna en dan legde ik hem pas in bed.
Mijn zoontje sliep al snel door en pas als ik hem hoorde, haalde ik hem uit de wieg en kreeg hij naar behoefte eten. Dit kon wel om 8 uur pas zijn. Je krijgt een voedingsschema mee van het consultatiebureau en als beginnende moeder houd je je daar in het begin aan, maar ik week meestal af en gaf hem naar behoefte, hij was nl. een hongerlap en vond eten heerlijk. Hij werd ook niet dik en had het dus nodig zo redeneerde ik. Als hij moe werd na het eten legde ik hem dus weer in bed. Werd hij dan weer wakker kreeg hij een fruithapje, liga,banaan, geraspt appeltje en sinaasappelsap, of soms een potje fruit voor de verandering van smaak.
Daarna gingen we elke dag lopen in de kinderwagen naar de oma`s en opa. Hij kreeg weer te drinken en een korstje brood of lange vinger om op te sabbelen en als we dan weer thuis waren was het weer tijd om een boterhammetje te eten met wat opvolgmelk. Dit was meestal om 13 uur. Daarna was het weer slapen tot hij wakker werd. Meestal was dit om 15 uur. Hij kreeg dan wat opvolgmelk en ik hield me bezig met hem. Liedjes zingen en veel praten, vond hij enig! Tegen 17 uur kreeg hij dan zijn groentehapje en ging hij weer even naar bed omdat hij dan lekker rozig was. Wanneer hij dan wakker werd om ca. 19 uur gingen we lekker badderen en dan kreeg hij nog een bordje pap. Daarna mocht papa zich nog even met hem bezighouden als hij van zijn werk thuis was gekomen. Als hij dan moe werd ging hij weer naar bed en bleef de hele nacht doorslapen tot 7 of 8 uur.
Ik had altijd een heel rustig kind en heel gemakkelijk.
Zelfs nu als puber is dat nog steeds het geval.
13 jaar geleden
Dit vond ik zelf ook erg moeilijk. Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en bij ons gaat het zo;
Tussen 7 en 8 opstaan.
Rond 8en een halve boterham en fles
Rond 10en slapen (meestal een uur tot anderhalf uur)
Rond 11en fruithapje
Rond 1en boterham en fles
Om half 4 4 uur Rijstwafel en flesje sap
Om 6 uur warm eten (groente vlees en aardappel toe een danoontje)
Om half acht papfles en naar bed tot de volgende ochtend.
Maar das hier natuurlijk.
Probeer niet te onzeker te zijn. Als ze net allerlei andere dingen gaan eten is het spannend vond ik. Maar ik heb weer redelijk snel een ritme gevonden.
Enne, elke baby is natuurlijk anders dus doe gewoon wat jou het beste lijkt.
Succes en heel veel geluk met je kindje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
06:00 wordt hij wakker, krijgt de fles tot 07:30 spelen, stimuleren voordat we naar het werk gaan.
8:00 Fruit
8:30 Slapen
10:00 Spelen (zo veel mgl buiten)
12:00 Eten
12:30 Slapen
14:30 Spelen
16:00 Fruit
17:30 Hazenslaapje
18:00 Eten
19:30 bad
20:00 Fles en slapen