Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is aardolie wat we denken dat het is, of niet ?

Met al die grote hoeveelheden aardolie op grote diepten vond ik het als (een wat ouder) kind, en nu als volwassene, al moeilijk te geloven dat het allemaal organisch materiaal is zoals dinosaurussen, bomen, planten, etc.

Nu kwam ik een artikel tegen op:

http://www.wereldgeheimen.nl/wg/index.php?option=com_content&view=article&id=687:aardolie-is-niet-wat-het-blijkt-te-zijn&catid=42:de-wereld&Itemid=70

waarin wetenschappers een andere kijk op aardolie hebben. Ik vind deze versie over aardolie aannemelijker dan de huidige theorie.

Wat vinden jullie ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
609
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor het leesvoer.
Ik sta er open voor, maar één bron is wat weinig.
kan er verder ook niks over vinden.
Dus als je meer hebt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon op naam zoeken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Gold

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is altijd gissen, waar dingen vandaankomen. Of aardolie nu de resten van planten zijn, of een andere oorsprong hebben, kan best mogelijk zijn. Zo heeft men ook pas kort geleden een nieuwe theorie over de herkomst van water gepubliceerd.
Het kan, zolang men maar niet zegt, dat het uit de mouw van god komt.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijft (voorlopig) gissen.... ;)

Andere antwoorden (1)

Boeiend verhaal, maar als het klopt, hoe komt het dan dat oliebronnen uitgeput raken?
Ik kan me wel wat voorstellen bij het 'gewone' verhaal - in dat stuk worden ook de steenkoollagen genoemd die gigantisch kunnen zijn en uit organisch materiaal voortkomen, en dan zou dat met olie onmogelijk zijn?
Theorieën zijn mooi, maar bewijs is beter ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding