Is het geluk echt zo ver te zoeken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (14)

niet als je gelukkig bent met kleine dingen om je heen.
ik ben gelukkig met de warmte die ik van vrienden ondervind, of ik zit te genieten van m'n bloeiende balkon, en ga zo maar door.
14 jaar geleden
Geluk is waar jij het vind om maar even een flauwe metafoor te gebruiken. Geluk is uiterst subjectief en afhankelijk van persoonlijke attitudes. Geluk is een instelling als jij die instelling niet hebt en een beroeps pessimist en chagrijn bent dat vind je het ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal hebben we geluk zonder het zelf te beseffen.

Geluk, dat je weer heelhuids thuis bent gekomen.
Geluk, dat je nog steeds gezond bent.
Geluk, dat je nog steeds te eten en te drinken hebt.

Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar diegenen die het wel betreft, vinden dat vaak normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk..
Nee hoor ligt hier bij mij op de bank

Toegevoegd op 09-06-2009 12:17:50
bank=zitbank he
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is kleiner dan we denken nodig te hebben, en dichterbij dan waar we het soms zoeken.

Toegevoegd op 09-06-2009 12:31:44
De kunst is om het als zodanig te herkennen en te waarderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist..
Als je geluk buiten je gaat zoeken zul je het niet vinden.
Het ware geluk zit in je.
Kom in contact met je ware zelf en je zult geluk ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geluk is minder ver te zoeken dat je zin lang was. Het is hier, het is bij zonsopgang , bij het ontbijt ,het zit wel dikwijls verscholen in een hoekje en verandert ook van plaats. daarom is de zoektocht naar geluk een eeuwigdurend spelletje voor zoekers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk vind je niet ver weg, ver weg vind je ongeluk...

Geluk vind je in jezelf... En alles wat je buiten jezelf vind is ongeluk...
Dus als je buiten jezelf gaat zoeken, zul je het nooit vinden...

En een ander kan het je niet geven ook al niet...
Wat een ander je geeft, kan een ander ook weer afpakken, dus dat is niet iets waar je veel aan hebt...

In jezelf vind je je geluk...

Toegevoegd op 09-06-2009 14:14:48
Als het lukt wat je wil, dan ben je ge-luk-kig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is alleen in jezelf te vinden. Voor velen is dat heel ver weg, omdat ze de weg daarnaartoe niet kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Drie essentiële zaken voor geluk in dit leven zijn, iets te doen te hebben, iets om van te houden, en iets om voor te te hopen". Dichtbij te vinden, maar ook ver weg.

Engels: "Three grand essentials to happiness in this life are something to do, something to love, and something to hope for."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is een bijproduct. Door gewoon houtjes te hakken en water te dragen komt het geluk naar je toe. Door de dingen gewoon te doen en desnoods een eeuwigheid te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Happiness grows in your own backyard.
(Tegelwijsheid)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, geluk kan je uit alles halen, als je er maar voor open staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, hangt er maar net vanaf hoever je wil zoeken. Vaak is het dichterbij dan je denkt, maar je moet er dan wel voor openstaan.