Als het om Napoleon gaat;

op 19 maart vluchtte Napoleon naar Gent en trok zonder slag of stoot Parijs in. Hij was terug voor de ''periode van honderd dagen''. Het was dus een wanhoopspoging van Napoleon om de macht te grijpen, en het honderd dagen tijdperk eindigde toen Napoleon bij Waterloo verslagen werd. Die honderd dagen staan dus voor de laatste machtsovername van Napoleon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je de nieuwsuitzendingen van gisteren bedoelt; hier is het de periode sind het nieuwe kabinet is aangetreden; gisteren 100 dagen.