Hoe kun je je het beste door een dichte massa mensen heen bewegen, op een beleefde maar toch doeltreffende manier?

Op school is het vaak super druk, en als je dan géén tijd hebt om te wachten omdat je ergens snel moet zijn, moet je door zo'n massa héén.. hoe kan je dat het beste aanpakken? En wat als mensen met hun rug naar jou toe staan, en het is te luidruchtig om ze te vragen of je erdoor mag?

Toegevoegd na 3 minuten:
ik ben groot en best breed

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Cryofiel
13 jaar geleden
Houd een grote pan in je handen (die mag leeg zijn, niemand die dat doorheeft). Roep continu heel hard: "OOOOPGEPAAAST!!!   HEEETE SOEOEP!!!"
Kimath
13 jaar geleden
hahaha, leuke :D

Het beste antwoord

Werk in een cafe en als het druk is en je moet glazen halen kom je er soms bijna niet doorheen, ook op feestavonden buiten die bij ons worden georganiseerd heb je dat probleem als je aan het werk bent (ook als je vrij bent maar dan heb je vaak minder haast!).

Ik heb meerdere oplossingen sommige beleefd andere minder!

De beste is om "dynamisch" te bewegen door de groep, zoek de ruimtes die onstaan door beweging van de groep en pas snelheid aan soms snel soms langzaam! Dit vergt wat oefening maar als je het "ziet/kan" dan ben je razendsnel.... Lijkt een beetje op koorddansen
Tweede nog steeds beleefde manier is mensen met een lichte dwang bewegen, dit doe je in groepen die dicht op elkaar staan en waar weinig beweging in zit! Heb verschillende manieren gebrobeerd, en wat echt niet werkt is op de rug of schouder tikken, mensen draaien zich dan om en houden je alleen maar op! Mensen krachtig aan de kant duwen wekt alleen maar agressie op en tegenwerking... Mijn ervaring is dat een lichte druk met de rug van de hand tegen de bovenarm fantastisch werkt, mensen draaien de goede kant op en voelen zich door aan raking op de bovenarm minder "persoonlijk" geraakt dan een hand op de rug of schouders....

Toegevoegd na 5 minuten:
Minst beleefde manier maar weleens nodig is het duidelijk maken aan een grote groep mensen dat ze echt in de weg staan, is er een keer recht doorheen duwen! Als dit een paar keer gebeurd blijft er in het vervolg (misschien) wel een pad vrij!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik leg altijd even m'n hand op hun rug/schouder. Dan snappen ze dat ze opzij moeten. Groot zijn is ook wel handig bij dit. Sommige mensen zijn gewoon asociaal en gaan alleen opzij als je een beetje intimiderend bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stevig, doordringend, maar rustig je hand op de schouder leggen van de persoon voor je.

Meteen zeggen: "Sorry, ik wil er even langs".

Zo deed ik het altijd, en het werkt. (tenminste als je loopt).

In mijn karretje denk ik er soms over om een luchthoorn te laten monteren... :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En loop met een houding alsof je wilt zeggen: Ik heb het recht hier te lopen. Ik vroeg me ook altijd af waarom mensen wel voor n vriend van me opzij gingen maar niet voor mij. OP een keer kwam ik er achter, hij loopt alsof hij er thuishoort, daar gewoon moet zijn. Ik loop te kijken:ow wie zal ik nu in de weg staan. Dus ik oefen me nu in een blik en houding van :" hier ben ik", en dat werkt (soms)
anneliez
13 jaar geleden
een zacht duwtje opzij geven, niet zo dat ze omvallen maar dat ze snappen dat je erlangs wilt