wat betekend deze spotprent?

het gaat ode relatie van de US en ho chi minh

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Antwoorden (2)

Door luchtaanvallen proberen de Ver. Staten de invloed van het communisme vanuit China in Zuid-Vietnam te stoppen. De luchtaanvallen op de Vietcong die probeerden Zuid-Vietnam te annexeren.

Toegevoegd na 39 seconden:
De Vietcong kwamen uit het communistische Noord-Vietnam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De amerikanen probeerden door luchtbombardementen en ontbladeringsmiddelen de zogenaamde Ho Chi Minh route plat te leggen. Ho Chi Minh was de leider in Noord Vietnam. In het zuiden was de opstand geleid door de Vietcong. Ze werden bevoorraad en communiceerden vanuit het noorden via de Ho Chi Minhweg. In werkelijkheid was de Ho Chi Minh weg niet één weg maar een kluwen van wegen (gedeeltelijk zelfs ondergronds). De amerikanen zijn er nooit in geslaagd die bevoorrading plat te leggen.