kunnen er geen chipszakken gemaakt worden die wel te recyclen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

lijkt mij wel. Tuc en cornflakes zijn ook in plastic verpakt en blijven ook knapperig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, alleen als dat extra kosten zijn waar geen extra inkomsten tegenoverstaan zie ik het niet zo snel vrijwillig gebeuren door de chips fabrikanten.

Het meeste natuur vriendelijke bedrijfsvoeringen zoals groene stroom, afbreekbare mobielhoezen en 'plant een boom na een vliegreis'worden gemaakt omdat de producenten of het verplicht zijn, of als ze er een extra markt mee kunnen aanboren, en daar meer winst mee kunnen maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel, sterker nog: er bestaat al biologisch afbreekbaar plastic. Dat hoef je dus niet eens te recyclen, gewoon op de composthoop ermee.
Het enige nadeel is dat het erg duur is, en dus niet zo aantrekkelijk voor fabrikanten.
Maar geen zorgen, dat komt vanzelf. De olie wordt schaars, en ook chipszakken steeds duurder. Er komt vanzelf een moment dat het goedkoper is de zakken te recyclen of biologisch afbreekbaar te maken.
Of dat nog 40 of 100 jaar duurt, valt moeilijk te zeggen. Laten we hopen het nog mee te maken ;)