Ha, die Victorh;

Eén van de redenen waarop vaak wordt gespeculeerd is dat Kennedy van plan was om het leger terug te trekken uit Vietnam. Dit zou dan door een samenzwering van Republikeinen, militairen en wapenfabrikanten middels de aanslag zijn voorkomen. Het feit dat Johnson al snel begon met uitbreiding van de Amerikaanse aanwezigheid aldaar lijkt deze theorie te ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Moet ik even aan Lee Oswald vragen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die is ook dood, je bent toch geen gekke dingen van plan hoop ik Che?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja dan moet ik ff naar Jomanda denk ik
de moordenaar is niet bekend, dus ook het motief niet.
Als het Oswald was, zoal de officiele bronnen zeggen, dan zal het wel iets te maken hebben met zijn communistische sympathieën en de varkenbaai-invasie.

Maar ook olie-giganten waren niet blij met kennedy. Hij wou ze restricties opleggen endergelijke
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden van de moord op Kennedy is eveneens als de moordenaar niet bekend. Op sommige vragen krijgen we nooit een antwoord, al kunnen we natuurlijk eindeloos blijven speculeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is niet zo dat het één groot vraagteken is he. er zijn wel heel duidelijke aanwijzingen dat het die oswald is. en als ik mijn mening mag geven vind ik de 'tegenargumenten' maar wat vaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijke aanwijzingen is nog niet hetzelfde als een sluitend bewijs. Wat we zeker weten is dat Kennedy dodelijk werd verwond door twee geweerkogels. Of Oswald daadwerkelijk schuldig was is een onderwerp van voortdurende discussie, controverse en complottheorieën. Er bestaat zelfs discussie of het tegen hem verzamelde bewijsmateriaal wel voldoende zou zijn geweest voor een veroordeling. Er kon nooit een verhoring/proces plaatsvinden, dus blijven er altijd vraagtekens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon duidelijk dat het Oswald was hoor. Hij is alleen nooit officieel veroordeeld, omdat hij vermoord werd. De enige vraag is nog of hij alleen handelde of dat hij een handlanger had.
Door wie weten we niet zeker maar het is niet zomaar gebeurd.Nou,wat wil je.Hij staat daar recht in een auto als een schietoefeningbord.Dus die raak je makkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
? Dus hij vroeg er min of meer om?
Omdat hij president van het machtigste land ter wereld was en veel politieke veranderingen wilde. Dergelijke figuren zijn -ongeacht het motief- een gewild doelwit voor andersdenkenden en gestoorden.