Welke betekenis hebben de voor- en achternaam van Barack Obama?

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Picture for question
Antoni
14 jaar geleden
in: Overig
3.4K

Het beste antwoord

Zijn voornaam is een naam uit het Swahili, met Arabische oorsprong. Ze schrijven dat met medeklinkers.
De letters B-R-K betekenen 'gezegend'.
(Zo betekent 'Mabroek' gefeliciteerd)

De achternaam Obama is een veel voorkomende naam in de Luo-stam in Kenya. Die heeft verder geen betekenis voorzover bekend.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt dus net zo goed vragen: 'wat is de betekenis van Jan Smit?'
Geen dus; tenzij je alles een betekenis geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Zoals je kunt lezen, heeft zijn voornaam wel degelijk betekenis.
En dan hebben we het nog niet gehad over zijn middle name 'Hussein'. Die heeft ook een betekenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jan is afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: 'Jahweh is genadig' en Smit geeft aan dat de oorspronkelijke naamgever smid is geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehhh...Jan Smit is volgens mij de ex van Yolanthe, tenminste dat is volgens mij de huidige (media) betekenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen die aan het onder een ladder doorlopen nog een betekenis geven; maar hééft het woord of die naam ook echt een betekenis?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het woord heeft voor veel mensen blijkbaar een betekenis, niet voor iedereen. Maar dan heeft het dus een betekenis. Onder een ladder doorlopen doet mij weinig, alhoewel ik toch vaak even denk aan de betekenig die het voor veel mensen heeft.