Wat is voor jou een reden om je eigen antwoord te verwijderen?

Dus je geeft een antwoord op een vraag en daar komen een aantal reacties op. Op welk punt kun je dan besluiten dat het beter is om je antwoord te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb het nog nooit gedaan, en kan het me ook niet echt voorstellen. Je verwijdert dan immers ook een discussie waar anderen aan deelnemen. Ik ben geen moderator, en vind niet dat ik andermans teksten van de site mag verwijderen.

Bij een discussie zal ik er op de volgende manieren op reageren:
- de discussie aangaan als ik iets te zeggen heb
- me buiten de discussie houden als ik me er niet in wil mengen
- in een reactie of aanvulling op mijn antwoord toegeven als ik fout zit

En wat natuurlijk ook gebeurt, omdat ik niet constant al mijn antwoorden zit te monitoren:
- me totaal onbewust zijn van het feit dat er een verhitte discussie woedt naar aanleiding van mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met je laatste alinea verwoord je precies wat ik wilde horen...

Andere antwoorden (11)

Disrespect... de enige reden...

Toegevoegd op 04-06-2009 12:58:58
Als je ziet dat er zaken gebeuren die je niet kunt steunen... Dus als er misverstand ontstaat die je bij het antwoorden totaal niet voorzien hebt... dat is een reden om je eigen antwoord te wissen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ha, die Starbless;

De enige reden dat ik zelf tot op heden een antwoord heb verwijderd is omdat deze bijvoorbeeld bij een andere vraag hoorde of dat er een verkeerd plaatje bij stond. Die antwoorden heb ik later gecorrigeerd opnieuw geplaatst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik met mijn antwoord de plank echt behoorlijk mis sla of als ik merk dat ik onbedoeld anderen heb beledigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is me eenmaal overkomen.
Na het antwoord geven, zag ik dat ik de vraag totaal verkeerd begrepen had.
Ik vond dat zo genant, dat ik direct gewist heb.
Soms heb ik het wel eens overwogen, omdat de andere antwoorden een totaal verkeerde kant heen gingen.
En ik daar niet tussen wilden staan.
Maar na een antwoord of vier ging het toen alsnog goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is dat nog niet gebeurd, dacht ik.
Als ik zelf beledigd wordt en dat onterecht is dan is er meestal al iemand geweest die het heeft gecorrigeerd.
Geen reden dus om te verwijderen. Laat domme reacties maar zien.

Als ik een antwoord verwijder dan doe ik dat al eerder, zonder dat er reacties geweest zijn. Dan staat het er al ongeveer in dezelfde woorden.

Toegevoegd op 04-06-2009 13:15:27
Dan bedenk ik me bijvoorbeeld dat er ook een heel andere kant aan vast kan zitten die ik liever anderen laat invullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een keer gedaan omdat ik niet de hele vraag had gelezen en daardoor mijn antwoord nergens op sloeg.
Dit was trouwens al vóórdat er reacties op waren. Misschien heeft zelfs niemand mijn antwoord gezien.
Ik zou mijn antwoord nooit verwijderen omdat iemand er een bepaalde reactie op geeft. Dat zegt namelijk vaak meer over de persoon die reageert dan over mij.
Het enige dat ik kan bedenken is dat ik iemand zou hebben beledigd, maar ik denk dat het dan handiger is om dat in de reacties aan te geven, ipv heel je antwoord te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een keer mijn antwoord verwijderd omdat ik een verkeerd antwoord gaf op de vraag. Ik namelijk een andere vraag in mijn gedachte, maar dit klopte dus niet.

Een reden om je antwoord te verwijderen, is omdat je een verkeerd antwoord geeft op de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een keer mijn antwoord verwijderd, omdat even later bleek dat het bijna in exacte bewoordingen overeen kwam met dat van iemand anders die even daarvoor had gereageerd. Ik heb toen diegene een plusje gegeven en heb niet opnieuw gereageerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een antwoord zou ik verwijderen als ik er achter kom dat ik foutieve informatie geef of onbedoeld iets kwetsends schrijf. Als ik 10 duimpjes omlaag krijg is er ook iets echt mis met mijn antwoord en zal ik er over denken wat de reden hiervan is en eventueel het antwoord verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn idee zijn er een aantal GV'ers die elkaar achterna lopen met de duimpjes omlaag zonder het antwoord te lezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laatst had ik antwoord gegeven op de vraag "op wie ga je stemmen voor het EP" (hou me de exacte bewoording ten goede). Ik vertelde toen dat ik PVV zou gaan stemmen. Daar kreeg ik maar liefst 9 minduimpjes op. Ik heb me geen moment afgevraagd of dat was omdat ik 'geen waardevol antwoord' had gegeven, het was namelijk objectief gewoon het correcte antwoord op de gestelde vraag. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zo'n antwoord te verwijderen omdat er blijkbaar negen mensen op GV zijn die flippen en minnen zodra ze de letters PVV zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja idd, 1 of een paar duimpjes omlaag zou voor mij dan ook geen reden zijn om mijn antwoord te skippen
Als ik, nadat ik het antwoord heb geplaatst het nog eens nalees, en er vervolgens toch niet100% 'achtersta'.

Maar niet omdat ik reacties krijg waarin het ongelijk van mijn antwoord wordt aangetoond.( Dit ongelijk kan ik nl. ook wel en een reactie toegeven)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik merk dat ik de vraag niet goed begrepen had, of als ik na enige tijd merk dat ik er niet meer achter kan staan.