Waar hebben ze het mooiste/apartste geld?

Ik heb bv gezien muntjes met een gat erin. In australie hebben ze geloof ik kunststof briefgeld.
(Zelf vind ik de oude nederlandse vuurtoren en zonnebloem erg mooi)

Antwoord graag voorzien van een afbeelding.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (6)

De Nederlanders waren kampioen mooi geld... De guldens waren juweeltjes en het papiergeld onovertroffen... Het was gewoon mooi om in bezit te hebben en in het buitenland een genot om ermee te betalen...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij betaalde in het buitenland met guldens?
Persoonlijk vind ik de Zwitserse en Israelische bankbiljetten erg mooi.
Op onderstaande site kun je ze zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan!
Ik vind de Tsjechische kronen erg mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de surinaamse biljetten erg mooi, er zijn namelijk vogels op het briefgeld gedrukt. Erg indrukwekkend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Afrika hebben ze mooie biljetten met dieren of lokale landschappen, zoals het Matopos National Park in Zimbabwe. Hieronder twee biljetten met dieren.
Ik kan maar 2 plaatjes kwijt zie ik, dus geen Matopos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Australische briefgeld geld ziet er mooi uit.
Het bijzondere hieraan, dat het geen papier is, wat wel lastig is, omdat je het niet kan opvouwen, het komt telkens weer in zijn vlakke vorm terug.
Zeer lastig om even op te bergen.
Zeer bijzonder vind ik de doorzichtige venstertjes in alle briefgeld, waarin ook nog een afbeelding staat.
Vrijwel niet na te maken denk ik, kan je van de euro niet zeggen!