raadsels worden gewoon door de mensen zelf verzonnen/gemaakt.
Iemand is waarschijnlijk ooit op het idee gekomen om een vraag aan iemand te stellen waar de vrager zelf het antwoord wel op wist.
Een raadsel is vaak ook makkelijk op te lossen met de juiste denkwijze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Raadsels komen van de mens zelf, het begon met een 'mens' die zijn vraag een keer anders wou formuleren, hier is mee door gegaan. Zo zijn zulke dingen meestal ontstaan.

Het is onbekend wie er mee begonnen is, omdat die feitelijk niet te controleren is. Maar het is allemaal begonnen bij de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raadsels komen voort uit de behoefte om slim te lijken.
Wie het raadsel opgeeft weet het antwoord al en lijkt dus slimmer dan degenen die het nog moeten oplossen.