Waarom antwoorden drukke mensen vaak "Druk druk druk" als je vraagt hoe het gaat?

Natuurlijk klinkt het cynisch, maar vind het altijd vreemd dat mensen moeten laten blijken dat ze druk zijn.
Waarom doen mensen dat?

Hier een voorbeeldje:
http://www.youtube.com/watch?v=OY8uB8Nksqk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Het beste antwoord

Omdat ze bang zijn voor lui te worden aangezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat betekent: Val me niet lastig met vragen die me zelfbewust maken... Als je druk druk druk zegt krijg je geen antwoord omdat die persoon te druk is om aandacht ergens anders heen te laten gaan dan zijn drukte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het uit de Fabeltjeskrant - van Truus de Mier, die altijd aan het poetsen moest, en "tuut tuut tuut tuut" was, en "druk druk druk".....Het is wél in die tijd ontstaan, eeder hoorde je het niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, als je het echt druk hebt heb je niet de tijd om dat 3x te zeggen :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Opzij, opzij, opzij" Omdat mensen daardoor de indruk geven dat ze tot de hardwerkende klasse behoren en dat door hun drukke bezigheden de wereld draait. (lichtjes overdreven)Beeld je in dat iemand zegt :" ik doe niets dan lezen, luieren , in de zon liggen , eten ,drinken en heb tijd voor alles."Dan plaatst de drukke mens je onmiddellijk in de categorie Clochard of Quote 500.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan voelen deze mensen zich belangrijk, maar volgens mij geeft het "druk druk druk" alleen maar een extra stressgevoel. Ik raad deze mensen aan om een relaxter antwoord te geven b.v.: "ik ben lekker met van alles bezig". Daar voel je je veel prettiger bij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die BvB;

Is een modekreet van mensen die het interessant en gewichtig vinden dat ze oh, zo'n boeiend, snel & spannend leven hebben. Theo Maassen zei het al: "Druk, druk druk? Nou, als ze het echt zo druk hadden zeiden ze dat geen drie keer, hoor!".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd het gevoel dat mensen dat zeggen omdat ze zich daarmee willen verontschuldigen dat ze geen tijd voor je hebben of maken.
Ook denk ik dat ze willen aantonen dat ze een vol (betekenisvol?) leven hebben.

Toegevoegd op 04-06-2009 10:44:08
Ik snap trouwens het filmpje niet zo goed bij deze vraag. Ik vind hem wel erg leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om niet werkelijk antwoord te hoeven geven misschien? Niet iedereen vindt het even makkelijk om te beantwoorden met goed, gaat wel of slecht. Dus een manier om te ontwijken?

Of wellicht een stukje interessantdoenerij, dat wanneer je zegt het druk te hebben dit voor de ander overkomt alsof je een boeiend leven hebt waarin veel gebeurt.

Je kunt het ook negatief uitleggen. En een gevoel krijgen dat de ander zo druk druk druk is, dat je vooral niet door moet vragen om zo nog meer van zijn kostbare tijd in beslag te nemen. Je moet bij dit soort mensen voor de grap eens antwoorden "nou, als je het zo druk hebt zal ik je niet langer ophouden." Dan krijg je interessante reacties terug ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigenlijk zelfs als je te veel te doen hebt hoeft het niet druk druk druk zijn... het heet time-management
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het staat mooier om iets 3 keer te zeggen:

druk, druk, druk
oei oei oei
ja ja ja
driewerf hoera