hoelang doe je erover, als je van mavo naar arts wil worden?

ik bedoel wel via een hbo. als iemand een informatiesite heeft over dit of ervaring heeft???

Toegevoegd na 1 minuut:
en ook welke hbo opleiding je dan nodig hebt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hbo opleiding om arts te worden is er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Via een HBO". Dus bijvoorbeeld geneeskunde

Antwoorden (5)

Om arts te worden zul je toch echt naar de universiteit moeten. Daar kun je heen als je VWO met Latijn hebt gedaan en dan moet je nog worden ingeloot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Technisch is het mogelijk door aansluitend naar de HAVO te gaan, vervolgens te kiezen voor het VWO en vervolgens meld jij je aan bij de universiteit voor de studie medicijnen, waar je wel voor ingeloot moet worden

Je snapt dat deze weg een flinke studievertraging zal opleveren, waardoor het je financieel bijna niet zal lukken om dit traject te volgen. Behalve als je ouders of jijzelf goed in de slappe was zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Via HBO moet ook kunnen, maar dan moet het een relevante opleiding zijn zoals de Bachelor geneeskunde (zie link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de Mavo ga je naar de HAVO of naar het MBO.
Na de HAVO doe je een jaar HBO (opleiding maakt niet uit) en daarna Universiteit.
Of van het MBO ga je na 3 of 4 jaar naar het HBO en dan Universiteit.

Maar dat is allemaal erg omslachtig. Bovendien mis je heel veel cruciale vakken en informatie zoals wiskunde, latijn, natuurkunde, biologie enz . Je kunt beter eerst MAVO dan HAVO en daarna VWO doen en dan cum laude slagen zodat je direct wordt aangenomen voor de studie geneeskunde. Het profiel wat je dan nodig hebt is NG of NT.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal na de Mavo door moeten stromen naar Havo/VWO, daarna de universiteit 6 jaar en dan de specialisatie nog en de co-schappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zit in de trein naar Maastricht en je vraagt je af hoe je in Groningen komt. Je zou je eigenlijk eerst moeten afvragen hoe je in de trein naar Maastricht terecht bent gekomen. Tenzij je briljant bent, maak je geen kans meer om arts te worden. Om technische redenen al niet. Ik denk dat je je toekomst beter wat realistischer kunt bekijken. Bijv. door je te richten op het beroep van verpleegkundige.