Leeftijd vermelding

Als ik op de avatar klik zie ik een profiel van een GV steller. Heel soms staat daar de leeftijd bij, meestal niet. Is dat eigen initiatief?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Geslacht vind ik eerlijk gezegd, hoe stom het ook klinkt, altijd wel prettig om te weten. Op de één of andere manier voel je je toch heel erg op het verkeerde been gezet als je op een forum een hele tijd denkt tegen een man te praten en het blijkt een vrouw te zijn, of vice versa. En dat is me bij herháling overkomen moet ik zeggen.

Daarnaast vind ik leeftijd al is het maar globaal (onder de twintig, tussen 20 en 40 of 50, 50-60 plus) ook wel 'belangrijk' om te weten.

En ja, ook de woonplaats bij benadering, Ik hoef niemands adres te weten, maar omgeving of landstreek m desnoods 'Twente' of 'NoordHolland' of 'Zuid-Amerika' van mijn part.

Waarom deze drie ? Omdat ik denk dat dit drie onderdelen van een 'persoonlijkheid' kunnen zijn die invloed hebben op de persoon en zijn of haar vorming.
Eén en hetzelfde antwoord kan heel anders 'binnenkomen' of geinterpreteerd worden wanneer het afkomstig is van een Amsterdams meisje van 19 of een Friese opa van 72.

Voorbeeldje is het gedicht van A. Marja (van wie ik jaren gedacht heb dat het een vrouw was :schaam: en ineens een heel andere klank kreeg toen ik -shock! - de brave man eens op teevee zag.

Het huwelijk
'Ik heb je alles gegeven:
een gedicht, mijn maandsalaris
en een kind; wil je nu even
kijken of het eten klaar is?'

Klonk ineens een stuk minder vriendelijk. Maar ook het omgekeerde kan gebeuren.

Natuurlijk zijn er veel meer details die een persoon vormen, maar je omgeving, je geslacht en je leeftijd zijn wel drie heel cruciale, dunkt me, die niet of nauwelijks ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer. Anders dan heb je kinderen, ben je getrouwd/gescheiden, wat is je religie, welke partij stem je etc. Zover hoef je ook niet te gaan denk ik.

En of je wilt of niet, zelfs / ook de avatar telt mee in je 'oordeel'/ indruk over ene persoon. Anonieme avatars in de zin van : het standaard plaatje, zijn me dan ook een dóorn in het oog. Het hoeft niet je foto te zijn, maar laat een Avatar écht een Avatar zijn ; iets dat iets over je zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, dat kun je invullen bij je instellingen (mijn pagina). Als je geen geboortedatum invult dan zul je ook je leeftijd niet zien. Hetzelfde geldt voor andere gegevens....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor gebruikers die het prettig vinden is er de mogelijkheid om bij de instellingen een aantal extra gegeven in te vullen. Hier staat ook de mogelijkheid om de geboortedatum in te vullen. Natuurlijk is het voor de andere gebruikers niet zichtbaar. Maar dan laat de site wel onder je profiel de leeftijd zien. Dit is natuurlijk volledig vrijwillig. Je kan ook meer informatie invullen zoals woonplaats. In dit geval zie je alleen de stad waarin je woont op het profiel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wanneer je geen geboortedatum hebt vermeld zie je ook geen leeftijd. Dit geldt ook voor het geslacht. Je kunt er dus voor kiezen om het te vermelden of het aan de fantasie van anderen over te laten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas wel.

Ik zou het wel een goede aanvulling vinden als je leeftijd, geboorteplaats en geslacht verplicht zou moeten invullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, is eigen initiatief. Ik heb mijn geboortedatum gewoon ingevuld, maar heel veel GV-ers dus blijkbaar niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was mij nog niet opgevallen, er komen steeds meer wijzigingen op GV. Aan de ene kant zeg ik ja dat is handig, maar de andere kant wordt er dan steeds meer van je anonimiteit weer gegeven, en dat is het mooie van GV je bent en blijft anoniem ! En daarom vul ik die gegevens niet in.