Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik zwanger? Deze test heb ik 3 dagen te vroeg uitgevoerd, en ik weet dat er een grote kans is dat het nog mis kan gaan.. een plus is positief.

Toegevoegd na 11 minuten:
Sorry, foto doet het nog niet!

Toegevoegd na 49 minuten:
Binnen drie minuten kwam dit resultaat op het schermpje, best snel, vooral omdat ik zo vroeg heb getest (dus het is geen indroogstreepje).. ik geloof er wel in, bedankt voor jullie antwoorden!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

een vriendin had het ook, te vroeg gedaan toch een plus en inmiddels een zoontje van bijna 2 jaar.
ik zou hem toch wel overdoen als de tijd rijp is hoor, maar het kan wel ja.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voorzover ik weet is dat zwangerschaps testen als ze aangeven dat je zwanger bent zeer zelden fout zijn andersom kunnen ze soms een fout geven dus ...
gefeliciteerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je niet een beetje zwanger kan zijn, hoe vaag de plus dus ook is, een plus is een plus.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus dus!
Een plus is 'positief'dus dan ben je zwanger volgens de meter, bij twijfel nog eens doen over een paar dagen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De foto laat een plus zien. Een plus die binnen de afleestijd tevoorschijn kwam, betekent dat je zwanger bent.
Maar kwam de plus tevoorschijn na de afleestijd, dan geeft de plus geen uitsluitsel. Doe in dat geval de test een paar dagen later over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd, je bent zwanger!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent toch echt zwanger, dat apparaat liegt echt niet :)


Tegenwoordig wordt vrijwel uitsluitend gebruikgemaakt van een immunologische bepaling van het hormoon humaan chorion gonadotrofine (beta-HCG) in ochtendurine.

Bij niet-zwangere vrouwen en bij mannen is hCG normaal niet meetbaar. Gedurende de zwangerschap zal vanaf het moment van de gemiste menstruatie de hoeveelheid hCG elke 2 tot 3 dagen verdubbelen tot de 10e week. Daarna zal het op een bepaald niveau in het bloed aanwezig blijven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat extra info is niet erg toch? :)

Toegevoegd na 6 minuten:
Als het binnen de afleestijd kwam natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent zwanger.
Ik heb dit zelf ook gehad, maar dan wel op de dag nadat ik ongesteld moest worden.

Ik heb er 3 testen aangewaagt omdat ik het gewoon niet geloofde. Maar een streepje (in jou geval dus kruisje) hoe vaag dan ook, is positief!

De sensitest mag je 4 dagen eerder gebruiken.
Maar ik zou, om het voor jou eigen gevoel helemaal zeker te stellen gewoon over een dag of 2 weer een testje doen.

Mijn 3 testen bleven vaag.
Maar toen vorige week moeders voor moeders bij ons was, en ik dus weer mocht testen kon het niet duidelijker :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding