Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je in je testament iemand tot je erfgenaam hebt benoemd maar deze persoon sterft voor jou, wat gebeurt er dan wettelijk gezien?

Moet je dan een nieuw testament maken of komt wat je die persoon zou laten erven toe aan zijn familie?

Ik bedoel, als ik sterf en degene die ik als erfgenaam had benoemd is reeds overleden en hij heeft geen kinderen, krijgt dan zijn naaste familie mijn bezit?

14 jaar geleden
in: Overig
879

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zijn familie kan niet erven, omdat er geen erfenis is.
Je zult dan het testament moeten laten wijzigen.

Toegevoegd op 02-06-2009 21:38:07
Er is geen erfenis omdat jij nog leeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan blijft het geld van jou en zal je een nieuwe erfgenaam moeten benoemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even na de notaris en dit navragen. Anders is er een grote kans dat het geld (of schuld) bij de overheid beland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De erfenis valt aan je naaste verwanten tenzij anders is vermeld in je testament zou ik zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien die overleden erfgenaam zelf weer kinderen heeft, erven zij van de erflater. Dit wordt "plaatsvervulling" genoemd. Plaatsvervulling gaat door tot in de 6e graad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms wel en soms niet... Bij bloedverwanten is dat niet, maar speciale personen die speciaal een (deel van het) vermogen toebedeeld krijgen en die komen te overlijden voordat ze van jou kunnen erven, krijgen dan niets en dien je het testament aan te passen...

Maar als het binnen bloedverwanten valt, dan stroomt het erven door naar de verwanten van de persoon in kwestie...

Hoe dat in specifieke situaties zit, daar kan een notaris je precies alles over vertellen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding