hoe kan je op de middelbare school snel nieuwe (goeie) vriendinnen maken???

Ik ga bijna naar de middelbare school en wil daar graag net zo'n hecht groepje als wat ik nu heb hoe moet ik dat aanpakken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.5K

Antwoorden (18)

ik zit nu een half jaar op de middelbare

als je gewoon super aardig doet tegen iedereen
lukt het je zo

wat wel een tips is blijf jezelf 1 meisje uit mijn klas deed dit niet en niemand vind haar nu meer aardig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks forseren en jezelf blijven. Als je geen verlegen meid bent, komt dat vanzelf. Maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door direct je eigen aan je medeleerlingen voor te stellen, en eventueel een kennismaking middag bij je thuis(als t van je ouders mag)te houden...
zo deed ik het ook bij onze kinderen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha lol ja datzijn types die erg omhoog zitten met vriendschap...
ik deed t altijd met onze kids, een leuke middag, gewoon om ook te weten wie zijn ze bij wie ze in de klas zitten..
en dat was altijd gezellig, de kinderen hadden uiteindelijk veel vrienden tijdens en nadat ze van school gingen..
Het belangrijkste: altijd jezelf blijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal heb je eerst kennismakings dag of kamp week. doe gewoon en ben gewoon jezelf. als je gewoon doet maak je vaak al snel vrienden. zo,n hechte groep groeit vanzelf in een klas. misschien gaan er wel vriendinnen van je mee naar je nieuwe klas dat maakt het al wat makkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees jezelf, en wees open tegen andere. Maak wat praatjes. En probeer ook andere mensen aan een gesprek toe te voegen. Zo ontstaat er een groepje, en andere vinden het ook fijn als ze worden toevoegt aan het gesprek, en niet buitengesloten te worden :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is het niet zo makkelijk om zelf nieuwe vriendinnen te maken.
Het tijdperk dat Frankenstein werkelijkheid kan worden is nabij, maar er is veel praktische ervaring en theoretische kennis voor nodig om een mens in elkaar te kunnen zetten; een medische opleiding is aangeraden, maar dan ben je de middelbare schooltijd alweer voorbij.

De methode die is gebruikt om de Powerpuffgirls tot leven te wekken zou kunnen werken, maar waar vind je Chemical X?

Verder zou je natuurlijk kunnen proberen op de 'normale' manier een mens te creeëren, maar gezien het feit je nog op de basisschool zit lijkt het me onverstandig en waarschijnlijk niet eens mogelijk.
Ook ben je dan niet verzekerd of het wel een meisje is en of ze zich enigzins vriendschappelijk zal opstellen.
En mocht je op deze manier meerdere vriendinnen willen maken dan ben je wel een tijdje bezig.

Kortom; het lijkt me een verloren zaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf blijven en niet meedoen om bij een populair groepje te horen. Dat lijkt misschien in het begin het handigst, maar uiteindelijk bedonder je jezelf. Sta open voor iedereen. Dan komt het echt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede vriendin komt vanzelf 'bovendrijven'. Niet te haastig resultaat willen zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Één van de belangrijkste dingen die je moet onthouden is dat je niet gaat liegen. Als je ergens over gaat liegen, dan moet je een agenda bij houden tegen wie je welke leugen hebt gezegd en dat kun je nooit bij houden. Als iemand er dan achterkomt ben je nog veel verder van huis.

Zorg gewoon dat je tegen iedereen aardig bent en ga niet zitten bitchen. Daarnaast wil het ook helpen om behulpzaam te zijn. Wat ik het belangrijkste vind in vriendschappen is samen lachen. Onthoud dat je vriendschappen niet kunt maken, maar dat je die moet opbouwen.

En misschien mag ik dit wel niet zeggen, maar vooral op de middelbare school wil het wel helpen wat je aan hebt. Je hoeft echt niet de duurste van de duurste merken, maar een beetje de mode volgen kan geen kwaad... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de middelbare school gaan blijft heel spannend en ik vind het heel goed dat je jezelf goed voorbereid daarop. Maar maak je niet te druk. Het enigste wat ik je kan aanraden is wees niet te bang en te onzeker. Ik kan je van tevoren twee dingen garanderen. Iedereen is net zo 'bang' als jij de eerste paar dagen of weken en stelt zichzelf allemaal de vraag die jij nu stelt ten tweede. De echte pestkoppen komen zichzelf vroeg of laat wel tegen. Daar hoef je niks aan te doen.

Leuke anekdote: Ik had een meisje in de eerste klas van de middelbare school die mij het leven zuur maakte. En ik begreep nooit waarom ze dat deed, want als ik haar met anderen zag leek ze me best aardig, maar blijkbaar was ze zo bang dat ze mij maar pakte om te laten zien dat ze de beste was. (Achteraf bleek dat zelfs haar zogenaamde beste vriendin door haar gepest werd en blij was dat ze vertrokken was, zo zie je maar weer, schijn bedriegt). Maar ze had de gewoonte om mensen die naar de mavo gingen (wij zaten op havo/vwo) te pesten met dat ze dom waren. Dat heeft ze een jaar lang gedaan. Toen kreeg ze zelf te horen dat ze naar de mavo moest...kan je vertellen...ze is meteen naar een andere school gegaan want de hele klas waar ze bij in zou komen had ze er al mee geplaagd...En niemand die er wat voor hoefde te doen.

Mocht je op een sport zitten, blijf dat lekker doen. dat geeft je zelfvertrouwen en je hebt altijd mensen achter de hand die je al kent.

Mocht je nou in de toekomst onverhoopt wel gepest worden en het houdt niet op schroom niet om hiermee naar het schoolhoofd te stappen. Een goede school heeft een goed antipest beleid. Daarbij is de ene school de andere niet. Mocht het op een school in de stad niet lukken, probeer dan eens een school buiten de stad. Daar zijn ze vaak een stuk relaxer en op sommige scholen komt pesten simpelweg niet voor. Ook een zelfverdedigingssport kan helpen. Zo werk je aan je houding en het geeft je zelfsvertrouwen dat je van je af kunt bijten als het nodig is.

In ieder geval heel veel plezier en laat je niet op je kop zitten. Jij mag er zijn net als ieder ander!!!Laat nooit iemand je vertellen dat dat niet zo is!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon jezelf zijn... zodra je extra aardig gaat doen om maar zoveel mogelijk vriendinnen te maken, houden je vriendschappen niet lang stand... je moet je niet anders voordoen dan dat je bent. anders maak je geen echte vriendinnen.... zolang je gewoon jezelf bent en niet iedereen de hele dag loopt af te zeiken, komt het heus wel goed... toon een beetje interesse als een ander iets verteld en dan kan diegene zelf beslissen of hij/zij vrienden met je wil worden of niet... dring jezelf niet op, maar wees wel spontaan... lukt heus wel!!
succes en heel veel plezier op de middelbare school... is echt lachen, geloof me...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuwe vriendinnen maken kan je binnen een minuut, goeie vriendinnen moet je wat meer voor doen.

Je kan zoals iedereen al antwoordde jezelf blijven, als je dat bent, moet het je lukken om leuke, goeie vriendinnen te krijgen en te behouden!

Nog 1 klein tipje...toon dat je karakter hebt en met beide benen op de grond sta!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als daar een trucje voor was, waren er niet zoveel eenzame mensen, buitenbeentjes en pispaaltjes, ook op de middelbare school.

Het beste is jezelf te blijven en je open en vriendelijk naar anderen op te stellen. Het doel is niet zo veel mogelijk vrienden maar zo goed mogelijke vrienden. Die krijg je alleen als jij jezelf bent en blijft, anders zit je voor je het weet met een bende oppervlakkige huppeltrutjes die niets leukers te doen hebben dan andere kinderen pesten en elkaar maar nauwelijks kunnen vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je jezelf niet afzondert van de groep komt het altijd wel goed. Ik had die fout gemaakt en nu heb ik bijna niemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijf jezelf en vriendelijk, vrienden en vriendinnen zullen komen en ook gaan, er zullen, steeds mensen/klasgenoten zijn die zullen behagen en anderen waar je het niet zo ver zult kunnen mee schoppen, maar zet geen masker op, want dat zal je niet aanvaardbaarder doen overkomen, wees gewoon jezelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit nu twee jaar op de middelbare,
en mijn ervaring is dat zon groep vanzelf vormt.
gewoon erop af stappen en een praatje maken,
de klik moet je vinden, zoek zijn of haar interesse uit en kijk of jij dat ook leuk vind.
ik heb ook een aantal vrienden waarmee ik maar een ding mee kan doen: gewoon over meiden praten.
misschien werkt zoiets ook omgekeerd (meiden over jongens)
succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon jezelf zijn. Vrienden maken is leuk, maar niet als je je niet helemaal goed bij hun voelt.
Ook moet je je niet super arrogant gedragen, daar knappen mensen van af.
Ik zit nu al voor het 4e jaar op de middelbare, en de mensen met wie ik in het eerste jaar omging, heb ik nu geen contact meer. Denk dus alsjeblieft niet dat alles gelijk soepel verloopt en dat als je vriendschappelijk contact met iemand hebt, het ook echt zo blijft.
Vriendschappen op de middelbare school zijn vaak veranderlijk.