Hoe krijgen honden diaree,en wat kun je er aan doen? het gaat om een Turkse Herder,zelfde als een Duitse Herder.

Ze zijn namelijk constant aan diaree..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zei de dierenarts erover? Je bent tenminste toch al wel geweest?

Het beste antwoord

de oorzaken voor diarree kunnen zeer divers zijn, dat kunnen wij van hieruit niet beoordelen.
bel eens met je dierenarts over het onderzoeken van een ontlastingsmonster, dan kan je de diarree gericht bestrijden.
het geven van probiotica kan daarnaast zeker geen kwaad, dat is goed voor de darmflora en de weerstand.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als het langer duurt, is het geen kwestie van een keer iets verkeerds (van straat) gegeten hebben.
Heb je al kritisch naar het voer gekeken? Dat kan van een slechte kwaliteit zijn (die fout heb ik zelf een keer gemaakt) of er zit iets in waar ze niet tegen kunnen.
Probeer eens een ander merk en zoek naar kwaliteit! Je bent wat je eet, zeg maar ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij hardnekkige diaree, 24 uur geen voer geven (kan geen kwaad en is zelfs wel een keer goed) Darmen zijn dan helemaal leeg. Wel zorgen dat er altijd water staat.
Nu de werking van de maag weer langzaam opbouwen. Begin met wat rijstwater en dan weer langzaam naar wat vaster voedsel totdat je weer op het oude voerpatroon zit. Blijft het kwakkelen, ga naar de dierenarts.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je vroeg ook nog hoe ze het krijgen. Ja, hoe krijg je het zelf. Een koutje gevat of iets verkeerds gegeten, en daardoor een bacteriele aandoening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kunnen wormen zijn, onze herder had het ook regelmatig, nu geven we hem elke 3 maanden wormentabletten, en nooit geen last meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat krijgen ze door iets verkeerds te eten, door slechte voeding, door een ziekte, door kou te vatten etc.
Herders zijn vaak wat nerveus, daar kan het ook van komen.
Maar als ze, zoals jij zegt CONSTANT aan de diarree zijn, dan lijkt me een bezoek aan de dierenarts noodzakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze hond (ook een herder) heeft ook regelmatig dunne poep of diarree.
We zorgen er dan voor dat er geen ander eten bij haar beland dan haar eigen brokken (droog) en voldoende vers water. Ook buiten mag ze niets meer eten of drinken, en geloof me (die vervelende plasjes) het werkt echt geweldig.
En melk is funest, dus geef je hond absoluut geen melk, daar gaan ze echt van aan de schijt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze constant aan de diaree zijn betekent dit dat ze waarschijnlijk iets mankeren. Ik zou ermee naar de dierenarts gaan. Blijken ze verder gezond te zijn kan het ook aan de voeding liggen. Dan wordt het een kwestie van experimenteren met diverse kant en klare hondenmaaltijden. Zowel nat als droogvoer. Eventueel aan te vullen met gekookte rijst en kip. Nooit met de pot mee laten eten! Onze voeding bevat teveel vetten en zouten die ronduit slecht zijn voor honden (en mensen). Een kortetermijnoplossing is om je honden Norit te geven. Dit is enn 100 procent natuurlijke en veilige middel tegen diaree.