niezen komt meestal door een prikkel in de neus.
hoesten komt meer uit de longen weg
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niezen maakt de neus schoon en hoesten de longen:

Bij niezen is je neus(slijmvlies) overprikkelt en nies je om de irritatie weg te blazen.
Hoesten doe je vanuit je longen. Vaak om overtollig slijm omhoog te krijgen zodat je het uit je longen weg kunt werken.
Bij een droge hoest is er ook irritatie maar geen slijm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niesen wordt veroorzaakt door een iritatie in de neus door stofdeeltjes, hoesten wordt veroorzaakt door een irritatie van de luchtwegen in zijn algemeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij niesen zeggen ze gezondheid en bij hoesten niet.

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik word er net terecht op gewezen door Rose dat niesen als Hatjoe met een 'z' is en niet met een 's'.

Dus het verschil tussen 'niesen' en 'hoesten' is dat Niesen een berg is kijk maar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Niesen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
In niezen zit geen s, in hoesten wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :-P
Ik denk doe lekker mee met de vraagsteller ;-) Of het antwoord kan ook zijn "Niesen is een berg" http://nl.wikipedia.org/wiki/Niesen
In niezen zit geen s, in hoesten wel.