Is de lokatie bekent waar ooit de stal heb gestaan waar (jezus) is geboren ?

Toegevoegd na 2 minuten:
De lokatie in bethlehem

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het zeuren, maar:
- locatie
- bekend
- heeft gestaan
- Jezus (hoofdletter)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, locatie is bekend...

Het beste antwoord

De goeie antwoorden zijn gegeven maar het beste ontbreekt. Die locatie vind je alleen - maar makkelijk - als je hem echt zoekt.

In je hart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ja in betlehem

Toegevoegd na 1 minuut:
straat en huisnummer zijn onbekend

Het kindeke Jezus wordt geboren in het jaar 0, of in 1 voor Christus, of in 6 voor Christus. Dat laatste is het meest waarschijnlijk. Zijn geboorteplaats is Bethlehem en zijn ouders zijn Maria en Jozef. Maar geen enkele historicus durft zijn vingers daarvoor in het vuur te steken.

Er is wat meer zekerheid en consistentie over de periode na zijn dertigste verjaardag. Jezus wordt dan gedoopt door Johannes de Doper en treedt in de openbaarheid. Hij begint te prediken, samen met zijn leerlingen, die in de Bijbel apostelen worden genoemd.

In het Nieuwe Testament van de Bijbel wordt het leven van Jezus Christus verteld. Het boek wordt gezien als het woord van God en vormt de voornaamste basis van het christendom.

Volgens de overlevering verricht Jezus wonderen en is hij de Messias. Zijn woorden zijn zo bedreigend voor het Romeinse gezag, dat hij wordt gekruisigd.

Na zijn dood gaat Jezus pas echt leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Nazareth in de buurt zegt men....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ze weten niet eens of het een stal of grot was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschillende kerken vinden van wel en hebben hun eigen heiligdom gebouwd in Bethlehem op de plaats waar het gebeurd zou zijn. De meest bekende religieuze locatie is de geboortekerk, waar de plaats van Jezus' geboorte, niet geheel in stijl met de armoedige omstandigheden waarin hij ter wereld kwam, is aangegeven met een gouden ster. De plaats is niet precies bekend, maar er zijn wel mensen die hem tot op de centimeter nauwkeurig denken te weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee want de geschiedenis is onduidelijk en vele malen herschreven of aangepast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, en dat doet er ook volstrekt niet toe.
Het evangelie verhaal is geen feitenverslag, maar een ideologisch verhaal waarin de schrijver(s) de afkomst van Jezus proberen te legitimeren. Vandaar Bethlehem, om hem te linken aan oudere profetische teksten.