Het vriest dat het kraakt

Dat zegt men wel eens. Maar wát kraakt er eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.2K

Het beste antwoord

Het is het ijs dat kraakt.
Als water bevriest, wordt het ijs, echter ijs heeft een groter volume dan water, dus als er geen ruimte is om uit te zetten gaat het tegen elkaar aan drukken met het gevolg dat het kraakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als het hard vriest, kan je de bomen horen kraken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ijs dat kraakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he dommerik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zo n reactie
jij vraagt mij om een vraag te stellen waar jij op antwoord en dan moet ik jouw als beste kiezen.
Ik geef tot 2 keer toe aan hier niet aan mee te doen en jij begint met dommerik ga vooral zo door
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
? ik heb dat helemaal niet gezegd!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zal ik het bewijs ook hier plaatsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onze vriend carobont heeft de site verlaten
tenminste onder deze naam
Bevroren water in vaste vorm ijs dus, kan soms behoorlijk kraken. Vandaar....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als deze zin letterlijk neemt heb je het antwoord! Het bevroren ijs!

Toegevoegd na 23 seconden:
ijs =water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga maar eens op een dunne ijslaag staan. Of doe liever toch maar niet: het ijs kraakt !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bevroren sneeuw onder je schoenen of het bevroren blad op de grond in het bos.