kan je altijd doorvragen?, of komt er een einde aan antwoorden

bijv. waarom zijn appels rond, en waarom is dat dan zo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als je waarom blijft vragen, krijg je op een gegeven moment 'Dat weten we niet' te horen.

Het maakt niet eens uit waar je 'waaroms' vraagt, als je er genoeg hebt dan kom je uit op het 'waarom' van het leven. En daar heeft niemand een zinnig antwoord op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

er zal altijd wel een vraag te stellen zijn op een antwoord
dus het is eigenlijk eindeloos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je vragen kennisvermeerderend zijn, kan je blijven vragen...
antwoorden op vragen houd nooit op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoorden kunnen wel ophouden maar dat gebeurt niet, want er gebeuren en komen steeds weer nieuwe dingen waar mensen dan steeds weer nieuwe vragen over hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk stopt het wel want als je zou doorvragen zou je dit krijgen.

waarom is een appel rond-en waarom is dat zo-en hoe komt dat-en hoe komt dat-en ga zo maar door.

dan begin je de zelfde vragen te krijgen die eigenlijk nergens op slaan en naar mijn mening niet mee tellen :O
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gek kan meer vragen als duizend wijze kunnen beandwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vragen is eindeloos. Soms lijkt dat niet zo, omdat er te veel gedacht wordt dat alleen 'zinnige' vragen tellen. Terwijl juist het vragen naar de vanzelfsprekende dingen de interessantste inzichten oplevert. De ronde appel is een uitstekend voorbeeld. Why indeed? En vanzelfsprekende dingen zijn er een HELEboel. En in ieder antwoord zit er meestal ook wel weer eentje. Meestal meer.