wat zal ik doen?(zie extra uitleg)

ik chat al 2 weken met een jongen...hij vind mij heel erg leuk maar het rare is hij heeft mij nog nooit gezien..toen vroeg hij of hij mij een keer mag bellen. Ik bleef wachten en zei dat ik het misschien wel wil maar erover na zou denken. Maar wat moet ik doen? hem vertrouwen en mij laten opbellen of hem blockeren?? want hij is heel erg aardig en geduldig (:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb jij je besluit al genomen en wil je alleen dat mensen hier het verantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhmm nee ik twijfel alleen heel erg..want je weet wat voor gevaren er allemaal zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar chat jij dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.321teenchat.com/ een amerikaanse chatbox
Kimath
13 jaar geleden
als het iemand uit Amerika is, en je besluit om te gaan bellen, raad ik je aan om Skype te gebruiken. Dat is volledig gratis, en dan hoef je ook niet je echte telefoonnummer te geven.
amigo
13 jaar geleden
wat zie je precies voor verschil tussen bellen en chatten dan? Bellen kun je toch ook afbreken als je wilt, je nummer heb je al gegeven las ik, dus als hij lastig wil zijn kan dat nu toch al
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geduldig? Jullie hebben pás twee weken contact, en nu al vraagt hij steeds of hij mag bellen ook al hou jij dat duidelijk af. Dat is geen geduld hoor!

Het beste antwoord

Het is helemaal niet zo raar dat hij je leuk vindt zonder je gezien te hebben; dit is juist iets heel moois.
Een mens is meer dan alleen het uiterlijk, maar vaak wordt er niet verder gekeken dan dat.
Deze jongen vindt jou leuk om wat je te zeggen hebt, om wie jij bent!

Wat je ook doet, wees altijd een beetje achterdochtig.
Wie weet is het wel een 50 jarige man met slechte bedoelingen.

Als je besluit dat je met hem wilt bellen, dan kan je beter zíjn telefoonnummer vragen, dan hoef je het jouwe niet te geven. Je kan hem dan bellen zonder nummerweergave; dat kan je veranderen in de instellingen van je telefoon.

Onthoud dat je niet weet wat voor iemand het is, hoeveel jullie misschien al gepraat hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

doe wat je wilt doen maar als je een ontmoeting wilt regelen zorg dat je niet alleen bent.
Hij kan zich wel aardig voordoen maar de realiteit is helaas ooit anders.
Ben altijd op je hoede bij zoiets

Toegevoegd na 7 minuten:
als je wilt bellen laat hem dan zijn nummer geven en jij belt hem anoniem dan heeft hij iig jouw nummer niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom niet laten bellen, vertrouwen moet ergens beginnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer gewoon een keer om hem te laten bellen. Maar als je hoort dat er vreemde dingen gebeuren dan kun je direct stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je moet in geen geval je telefoonnummer of andere persoonlijke informatie geven op internet. Al heb je nog zulke leuke chatgesprekken met die persoon, wie zegt je dat hij echt een leuke jongen is? Misschien is het wel een ouwe viezerik die zich verschuilt achter een valse identiteit, om zo in contact te komen met jonge meisjes zoals jij.
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, voor hetzelfde geld is het wel gewoon een leuke, onschuldige jongen die jou helemaal ziet zitten, maar wees nooit te goed van vertrouwen. Internet is het anonieme medium bij uitstek; mensen kunnen er de gekste dingen uitspoken. Houd daar rekening mee. Blijf ondertussen gezellig chatten, daar is niks mis mee. Maar laat je nooit verleiden tot het afstaan van je persoonlijke gegevens zoals telefoonnummers en adressen, bankrekeningnummers enzovoorts. Jezelf in bescherming nemen is heel belangrijk. Als die jongen echt is wie hij zegt te zijn, zal hij daar alle begrip voor hebben. Je merkt het snel genoeg: of hij blijft leuk chatten met je of hij haakt af.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even een toevoeging: twee weken is namelijk wel erg kort. Het kan gebeuren dat het meteen klikt enzo, maar om nou al na twee weken tel.nrs te gaan uitwisselen met een wildvreemde die je nog nooit in het echt hebt ontmoet lijkt mij erg snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
e kan elkaar toch gewoon bellen, daarmee staat hij nog niet aan je deur...
als je achteraf toch zoiets hebt van ...nee toch maar niet kan je hem altijd nog blokkeren ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ALs hij jou erg leuk vind, dan zal hij ook wel enkele weken meer geduld willen opbrengen!
Hou het nog ff bij chatten!
Laat hem over enkele weken eerst zijn tel.nummer geven en bel hem!
Vind jij het dan ook nog steeds leuk dan geef je hem jouw nummer!

Succes en have fun!