Na het overlijden van mijn vader ( ruim 10 jaar geleden ) werd ( en wordt ) ik geregeld wakker op: 1.14 , 4.11 en 4.44 uur.Heeft dit een betekenis ?

Het maakt niet uit op welke tijden ik ben gaan slapen.
Dit gebeurt vrijwel dagelijks.
Is dit gewoon toeval?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (6)

Dat is toeval... Als het gebeurt dan verleend je mind er achteraf daar een betekenis aan... Zo werkt de mind, niet alleen met dit, maar met alles zo...

Nee het heeft geen betekenis...

Toegevoegd op 01-06-2009 16:57:05
Als je op een dag om 44.11 wakker wordt, dan wil dat wel wat zeggen, maar nu nog niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je hoofd zit een zeer precieze biologische klok.
Ik word bijvoorbeeld heel vaak één minuut wakker voor de wektijd van mijn wekker.
Het is dus aan te leren. Wat jij hebt, is wellicht ongewild aangeleerd gedrag. Je conditioneert jezelf om dit te doen.
Je kunt het ook weer afleren.
Zet je wekker op een plek dat je hem niet meer kunt zien, en kijk er ook niet op als je 's nachts wakker wordt en ga verder met slapen...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens, +1
dat heeft niets te betekenen denk ik, maar ben bij dat je toch steeds weer wakker word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hoeft zeker niets te betekenen maar als je gelooft in de betekenis die cijfers kunnen hebben volgens sommige mensen dan kan het voor jou misschien ook wat betekenen.

Je kan er ook de grootste flauwekul van maken natuurlijk.

Dus het komt er eigenlijk op neer wil je dat het een betekenis heeft om het geheel een plaats te geven of een hoop te bevestigen? of denk je dat toeval ook kan bestaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet met zekerheid te zeggen. Het is gewoon waar je zelf in gelooft. Maar als je er bang van wordt is het een stuk makkelijker om het niet te geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met de strekking van Antwoordman eens.
De eerste keren dat dit je overkomt denk je 'hé, dat is merkwaardig' en dan ga je er op letten waardoor je je onderbewuste gaat aansturen en je dan weer op die tijd wakker wordt en zo raak je in een vicieuze cirkel.
Als je kunt aanvaarden dat je waarschijnlijk zelf onbewust de oorzaak van die cyclus bent geworden dan kun je hem ook doorbreken. De wekker uit het zicht zetten lijkt me inderdaad een goede tip.