Ja, alle door jouw genoemde cijfers zijn getallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat zijn ook getallen.

Vb:
Het getal 5913 bestaat uit 4 cijfers.
Het getal 2 bestaat uit 1 cijfer.
Het getal 0 bestaat uit 1 cijfer.
Het getal 1923818023 bestaat uit 10 cijfers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt eraan of je ze als getal gebruikt, als je met deze cijfers gaat rekenen ( 2 * 3 = 6 ) zijn het ook getallen, maar in getallen als 465 zijn de cijfers apart geen getallen.
ook in w88 suc6 zijn de cijfers geen getallen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een cijfer is een ENKELVOUDIG symbool waarmee een telbaar aantal wordt aangeduid.

De westerse cijfers van het tientallig stelsel zijn: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9. Ze worden Arabische cijfers genoemd, maar in feite zijn ze afkomstig uit India. De Arabieren zelf hebben ze van daar overgenomen. Het woord "cijfer" komt van het Arabische sifr, dat "nul, leeg" betekent en op zijn beurt uit het Sanskriet ontleed werd: sunyata "ledig".

Cijfers zijn oorspronkelijk bedoeld om getallen weer te geven. Maar cijfers worden ook gebruikt in nummers, zoals in telefoonnummers, en om een rangorde aan te geven, zoals in huisnummers en schoolcijfers.

Ten onrechte wordt het woord 'cijfer' wel gebruikt in plaats van 'nummer' of 'getal'. Zo kan men het schoolcijfer 10 moeilijk een cijfer noemen - het zijn twee cijfers.

Conclusie: een cijfer is een enkelvoudig symbool en een getal of nummer bestaat uit meerdere cijfers en bestaat daardoor uit meervoudige symbolen.
13 jaar geleden
Nee, dit zijn cijfers!
Twee of meer cijfers naast elkaar, dat wordt een getal genoemd.