Wat is een affiliatelink?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
ronron1212
13 jaar geleden
vorige vraag verwijdert is anders toch er duidelijke vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja mijn vorige vraag is verwijderd omdat ik informatie in mijn vraag had gezet die ik van de mods kreeg en dat mag niet. Helaas wist ik dat niet.dus -5
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, want nog steeds een goeie vraag.

Het beste antwoord

Een affiliate kan vrij worden vertaald als 'zakenpartner'.

Een affiliate link is een link die van de ene partnersite naar de andere gekoppeld is.

Ik heb je eerdere vraag gelezen voordat hij werd verwijderd, en het probleem is volgens mij dat je een betaalde affiliate link hebt geplaatst.
Dat werkt ongeveer zo: Partner 1 plaatst de link op zijn website en ontvangt geld van partner 2 als deze link gebruikt wordt.

Dus als jij die link hier plaatst speel je als het ware vals; het kost partner 2 geld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er bestaan nog meer systemen dan ik in mijn voorbeeld genoemd heb, bijvoorbeeld dat klanten van een bepaalde site andere klanten kunnen aanbrengen via zo'n link en er dan geld, korting, punten of iets dergelijks voor ontvangen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er bestaan hele websites waarop 'affiliates' elkaar kunnen vinden en links kunnen uitwisselen.
Google eens op "affiliate", wellicht maakt dat het allemaal iets duidelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met een affiliatete link kunnen leden worden aangebracht. Ook kunnen er via die link producten e.d. worden verkocht die dan gerefereerd worden aan degene die de link plaatst, zodat diegene er een mogelijk een bonus voor kan krijgen. Vaak staat in zo'n link de tag: "ref=".