Bewaren eigenaren van een woonhuis afstand naar bewoners met een huurhuis ?

Voelen de eigenaren van een koophuis zich meer dan de bewoners van een huurhuis ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik heb een huurhuis maar ik heb echt nog nooit iets gemerkt van arrogantie van huizenbezitters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

ja hoor en ze voelen zich veel rijker ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeg je dit nu uit hoofde van een eigenaar of een huurder die zich tekort gedaan voelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix huurt
Wat mij betreft absoluut niet. Mocht het ter sprake komen vertel ik wel dat mijn vaste lasten constanter van hoogte zijn dan dat van een huurhuis. Dit vanwege de (exorbitante) huurverhogingen ieder jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,ik denk niet dat dat zo is, maar het is wel een gegeven dat huurhuizen en koophuizen veelal niet in dezelfde wijk staan,dus niet 'mengen'.
Hoewel het tegenwoordig wel zo is, maar dat geldt dan weer voor huurhuizen in het duurdere segment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik denk dat bewoners van een eigen huis het idee hebben dat ze hun situatie meer in de hand hebben. Ik heb er ook een gehad dus ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat een aantal eigenaren van koophuizen met hoge hypotheken en een kelderende woningmarkt nog wel een jaloers zijn op mensen die huren...
14 jaar geleden
"Mijn" huis is voornamelijk (of preciezer, volledig) eigendom van de bank. Enige relativering is dus wel op zijn plaats.

In onze straat wonen zowel huizenbezitters als huurders. Ik voel geen enige afstand tot bewoners van een huurhuis.

Over het algemeen voeren de huizenbezitters wel wat sneller en vaker onderhoud uit omdat dit een voordeel oplevert voor het behoud van de waarde. Veel huurders zullen dat niet snel doen omdat als de de huur stoppen de woning (soms) in oorspronkelijke staat moeten achterlaten. Dat kan ik ze niet kwalijk nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ben ik eerlijk in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat vind ik een onware uitspraak maar tegelijk heb je je buren niet voor het uitkiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon in een straat waarbij een deel van de bewoners eigenaar van hun huis zijn en andere bewoners huren het huis van een woningbouwvereniging. De mensen in die huizen beoordeel ik niet op het feit of ze al of niet eigenaar van het huis zijn, maar ik kijk of het tussen ons klikt. Ik vind het wel prettig om wat contacten in de buurt te hebben. Het is makkelijker dat iemand uit de buurt een oogje op je huis houdt als je op vakantie bent (of bij een andere hulpvraag) dan dat je een verre vriend deze gunst moet vragen. Het spreekwoord is niet voor niets: 'Beter een goede buur dan een verre vriend'. Of mensen een huis kopen of een huis huren is een keuze van de mensen die voor mij los staat van het contact dat ik met mensen heb. Bij mij gaan mijn contacten echt om de bewoners en niet om hun status.
Zelf ben ik wel eigenaar van een huis, maar heb het huis lang geleden gekocht. Voor ons was het financieel aantrekkelijker om een huis te kopen dan te huren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik let er niet eens op wie een koophuis en wie een huurhuis heeft! Wat kan mij dat nou schelen wat voor financieringsvorm iemand voor zijn woonruimte heeft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, waarom? Dat is wel een heel merkwaardige vraag.

Vindt deze huiseigenaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, absoluut niet. Tenzij je een persoon bent die graag onderscheid maakt.
Stel, je ontmoet iemand, ergens, dan vraag je toch niet als eerste: Huurhuis of koophuis? Eerst vraag je naar andere dingen en dan zou het kunnen gaan klikken. Pas later, veeeeeeeeel later kom je van die persoon te weten of die een huurhuis of koophuis bezit. Als diegene dan zegt dat hij een huurhuis bezit (en jij hebt een koophuis) dan is dat toch niet meteen het einde van jullie band?
Kortom: Je kunt moeilijk afstand nemen van iemand met een huurhuis, omdat je dat van te voren niet aan iemand kan zien.