omdat er 3500 gedwongen ontslagen gaan vallen.
ze hebben al wat water bij de wijn gedaan, maar volgens de bonden niet genoeg, dus daarom nu weer staken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hun werkgever (TNT-post) tegen 2013 alle postbodes vervangen wil om daarna goedkopere postbezorgers in dienst te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwege een reorganisatie die erop neerkomt dat het beroep 'postbode' verdwijnt, een paar duizend mensen gedwongen worden ontslagen, en degenen die mogen blijven worden aangenomen in een zogenaamd nieuwe functie waarin ze ineens gedwongen parttimer met een veel lager salaris zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De postbodes staken omdat TNT een groep van 3000 man wil ontslaan en 11.000 man wil overplaatsen als postbezorger met een veel lager loon.

Aan de ene kant vallen er ontslagen en aan de andere kant worden nieuwe mensen aangenomen, dit terwijl tnt nog altijd ~200.000.000 euro winst maakt

In de afgelopen jaren hebben postbodes ook al veel in moeten inleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat er mensen ontslagen worden die door goekoop personeel vervangen worden(eigen ervaring)en door verslechterend werk omstandig heden door reoganisaties en de algemene verzieking van de werksfeer