Onze katten (4 maanden) willen niet naar buiten. Nu slapen ze in de bijkeuken. Het wordt daar ongeveer zes graden. Is dat wel of niet te koud?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Op zich niet. Als ze er elke nacht slapen, zullen ze vanzelf een wat dikkere vacht ontwikkelen. Katten zijn robuuste dieren die heel wat aankunnen. Zorg wel voor een lekker slaapplekje zodat ze niet op de (stenen/tegel?) vloer hoeven te slapen. Warme lucht stijgt op, dus een hoger slaapplekje zullen ze wel waarderen. Een mandje op een kastje of een kattenhuisje op paal zullen ze wel waarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is niet te koud hoor. Je hoeft niet te zorgen voor een dekentje op de grond maar ik zou dat wel doen omdat het net wat comfortabeler is. Maar het is niet nodig voor gezondheid van de katten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het leuke van deze site..... Maar wat ik hoor ben je heel lief voor de katten!! Je hoeft je geen zorgen te maken. Zorg wel voor wat water!!
Zes graden is prima voor een gezonde, harige kat.
Uiteraard kan het geen kwaad om een paar dekentjes en/of mandjes, kussentjes neer te gooien....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor.
vergis u niet.
een kat zoekt zijn eigen plek en als het meneer of mevrouw het niet aanstaat, dan laten ze het u wel heel duidelijk merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor zulke piepjonge katjes, kittens nog, vind ik dat aan de frisse kant.
kunnen ze niet gewoon in de woonkamer slapen?
verder zou ik ze pas na castratie naar buiten laten.
binnenkort worden ze geslachtsrijp, en je wil niet dat ze gaan zwerven, zwanger raken, of andere katten bevruchten.
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
3 kg??
mijn hemel, dat zijn stoere boys :) hou ze wel in de gaten, over een maand kunnen ze al geslachtsrijp zijn, en dan blijven ze echt niet in je tuin. verder kan het helpen flink met ze te spelen voor het slapen gaan, dan hebben ze geen energie meer om je bank te slopen.
Nee dat is niet echt te koud, Mijn kat is buiten als het -1 is en vind het dan nog leuk buiten! En als de katjes het dan nog te koud zouden vinden, Dan zoeken ze wel een warmer plekje op.