Om nougat te maken, heb je ten eerste een goede keukenmachine met verwarming nodig, om de hele materie goed te kunnen mengen.
500gr. honing, 500gr. suiker, 200gr. eiwit, 50 gr. glucose stroop, 500 gr licht geroosterde gepelde amandelen, 100 gr. gepelde pistache noten, 1 1/2 dl. water.
Klop honing met het eiwit in de machine.Kook water met glucosestroop en suiker tot 98 gr. Reaumur(je hebt een suikerthermometer nodig).Voeg dit voorzichtig bij elkaar,en verhit onder steeds roeren, tot 112 gr. R. Voeg nu de amandelen en de pistachenoten toe.Let op,het mengsel is zeer heet.
Bekleedt de vormen met ouwelpapier, en giet de massa hierin en laat het onder druk koud worden.

Je ziet dat het niet eenvoudig is om het zelf te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er bestaan verschillende recepten om noga te maken, al is het niet eenvoudig zelf uit te voeren. Door de hoge kooktemperatuur van de suikers vereist het enige ervaring in de keuken

De ingrediënten van noga zijn: honing, suiker en glucosestroop, stijfgeklopte eiwitten en geroosterde noten (amandelen, walnoten, hazelnoten of pistachenoten) en/of gekonfijte vruchten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yes Jinx the fastest this moment... Goed zo...+1
Er bestaan verschillende recepten om noga te maken, al is het niet eenvoudig zelf uit te voeren. Door de hoge kooktemperatuur van de suikers vereist het enige ervaring in de keuken. De ingrediënten van noga zijn: honing, suiker en glucosestroop, stijfgeklopte eiwitten en geroosterde noten (amandelen, walnoten, hazelnoten of pistachenoten) en/of gekonfijte vruchten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand heeft een antwoord gegeven over hoe noga gemaakt wordt... Er zijn er een paar die ingredienten aangedragen hebben, maar niemand die uitlegt hoe...
Dan zal ik dat maar doen...

De ingredienten (zoals die door de anderen netjes opgezocht zijn) worden bij elkaar in een grote ton gegooid en door elkaar heen gemengd, dan wordt het tot de juiste temperatuur verhit en gewacht tot het proces voldoende gereed is... Dan wordt het uit de ton geschonken en in een lange strip gegoten en aan weerszijden snoeppapier gelegd, om plakken te voorkomen... Als het voldoende afgekoeld is, wordt het tot stukken gesneden en verpakt...

vandaar...