Zorg ervoor dat je niet afgeleid wordt zodat je je goed kan concentreren. Eet wat druivensuiker, dat kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel een weekplan op waarop je aanduidt wanneer en waar je wat gaat studeren. Zo leer je een proces aan die je op regelmatige basis, op dezelfde tijdstippen aflegt. Net zoals je u zou aanmanen elke maandag, dinsdag en donderdag om 17.30h naar de fitness te gaan. Na enige tijd wordt dit een gewoonte.

Tijdens de examens is het ZEER handig een plan op te stellen op welke dagen je wat leert. Zorgt dat al uw cursussen op voorhand in orde zijn en dat je weet wat elke cursus allemaal inhoudt (zie de inhoudstafel), dan kun je kijken op welke dag je wat studeert. Zet ook niet gewoon een vak, maar wees specifiek. Zet er een onderdeel in die je zal bestuderen.

En drink Golden Power s'ochtends, ooja! Nee, heeft soms een andere aanpak bij verschillende mensen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga niet uren achter elkaar aan de gang; neem geregeld pauzes en doe dan iets heel anders.
Als je aan het leren bent: focus je dan 100% op je werk, laat je niet afleiden. Zoek een rustige plek op.
Heel veel succes!