waarom worden camera's vaak in een "kit" verkocht met één of twee objectieven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

zodat jij de keuze hebt welk objectief je wilt gebruiken en die alvast niet meer hoeft te kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodat je thuis meteen foto's kan nemen met de camera. Anders moet je apart een lens kopen of natuurlijk een lens hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodat ze nu altijd twee objectieven kunnen verkopen. Als men ze los zou verkopen worden vele kopers slechts 1 objectief aanschaffen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Daarna, als er 1 objectief in de kit zit, dekt ie meestal onvoldoende de extreme brandpuntafstanden, waardoor veel klanten er snel een objectief zullen bijkopen, meestal voor de lange brandpuntsafstanden (tele).

Toegevoegd na 3 minuten:
Daarna, als er 1 objectief in de kit zit, dekt ie meestal onvoldoende de extreme brandpuntafstanden, waardoor veel klanten er snel een objectief zullen bijkopen, meestal voor de lange brandpuntsafstanden (tele).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat je met alleen een body niet kunt fotograferen, daar heb je altijd nog een lens bij nodig. De kit lens waar jij op doelt wordt ook alleen maar verkocht voor de consumentenmarkt. In de professionele markt worden uitsluitend alleen de body's verkocht.

Toch willen ze de camera plus kit lens voor een zo aantrekkelijk mogelijke prijs verkopen. Daarmee zullen ze een hele goedkope lens erbij doen. Vaak is dit een lens van 35 mm tot 70 mm. Heel af en toe vind je een kit lens van 18 mm tot 120 of 200 mm. Die zijn er ook aantrekkelijker omdat je dan met een lens al klaar bent. Dit uiteraard voor alleen de consumentenmarkt, want de kwaliteit van de beelden gaat er wel achteruit door. Maar een consument (amateur fotograaf) zal de kwaliteitsverlies niet zien.