Hoe kom je van een verslaving af?

Hoe kom je van een alcohol- of drugsverslaving af?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Antwoorden (4)

Afkicken (niets meer gebruiken dus) en daarna met heel veel doorzettingsvermogen (en begeleiding) niet meer terugvallen.
Er zijn twee manieren om af te kicken: gedwongen of vrijwillig. Vrijwillig vergt veel van je doorzettingsvermogen, maar is (gezien het vervolgtraject, waarvoor je ook weer doorzettingsvermogen nodig hebt) de beste manier.
Kort gezegd: je moet het echt willen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absolute voorwaarde is de wil om er van af te komen.

Voor de rest is het antwoord van Dounja goed.

Toegevoegd op 30-05-2009 10:42:40
O... het stond er al.

Volgens mij zijn er voor bepaalde verslavingen ook medicijnen om de ontwenningsverschijnselen te minderen. Ik heb dat op tv gezien. Daarbij ging het om medicijnverslaving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon stoppen met gebruiken en dat lukt je alleen als je het ECHT wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door in te zien waarom dat je verslaafd geraakt bent in de eerste plaats... Kom je daar niet achter dan is de kans van slagen bijna nul...
Ten tweede is het breken van gewoontes zeer moeilijk, maar er moeten gewoontes doorbroken worden...

Het is het opvullen van een gat, en dat wat je erin gooit is niet de opvulling van dat gat... Dus de verslaafde faalt in zijn doen...
Als je de persoon nog kunt bereiken, vaak kan dat niet eens meer, en dan is het wachten op meer ellende om tot verandering te komen... Maar als je de persoon kunt bereiken nog, dan kun je laten zien wat het gat is waar hij vanaf wil en hoe je dat wel kunt opvullen...
Iedereen, zonder uitzondering voelt dat er iets niet tot vervulling komt in het leven, dat er ergens iets mis is... Ook hoe gelukkig je ook bent er zit ergens een gat...
De een compenseert dat door macht te verwerven, de ander door vrouwen te versieren of om zich te laten versieren enz enz<
Iedereen heeft zo een soort van oplossing, alleen de verslaafde is de klos.. Hij wilde dat gat ook vullen, maar koos iets destructiefs...
Laten zien wat speelt en liefde geven, veel en heel veel liefde en aandacht...
En doorgaan tot hij het gat zelf kan opvullen zonder die drugs...

Lange adem, veel liefde en volharding... Dan zou het kunnen werken...

vandaar...