mijn lippen worden altijd heel schraal van dit koude weer, wat kan ik ertegen doen ?

als ik er lippen balsem op doe helpt het meestal maar voor heel even

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3K

Het beste antwoord

Ik heb bij tijd en wijle ook last van droge lippen en heb al verschillende soorten gebruikt. De meeste sticks zijn ronduit troep en na 2x je tong er langs te hebben gehaald is het verdwenen. Totdat ik de lippenbalsen van Dr Swaab tegenkwam; deze heeft een aangename mintsmaak en helpt voortreffelijk... Voor mij geen andere meer......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

"Als je velletjes op je lippen hebt moet je eerst je lippen nat maken en dan met een natte tandenborstel de velletjes eraf poetsen. Doe dit niet te hard, maar wel grondig. Daarna moet je er een paar keer per dag een dun laagje lippenbalsem erop smeren. Je hebt veel verschillende soorten. Blistex en Labello zijn de bekendste, maar er zijn veel verschillende merken. Ga naar een drogisterij, probeer er verschillende uit en kijk welke het beste bij jou werkt. Je kan ook vaseline gebruiken. Een beetje honing op je lippen kan ook helpen. Het handigste is om 's avonds en 's morgens een dun laagje vaseline of honing op je lippen te doen en overdag je lippenbalsem mee te nemen om af en toe op te smeren. Het nadeel van lippenbalsem is dat als je het te vaak gebruikt je lippen niet meer zonder kunnen. Gebruik daarom je lippenbalsem met mate dan hoef je je geen zorgen te maken."
[Bron: Mens-en-gezondheid]

Toegevoegd na 5 minuten:
Enkele berichten van een forum:
"Vaseline lanette (voorgeschreven door de dokter). Labello, blistex en andere speciale lipmiddelen verergeren de situatie bij mij alleen maar. Iets simpels als vaseline is heel neutraal, niet duur en overal verkrijgbaar. Ik gebruik het na het spelen en als ik 's winters langere tijd naar buiten moet. "

"Gewoon in de winter, elke keer als je naar buiten gaat, je lippen vet houden.. Heb je nergens geen last van."

"Het punt is: wanneer je je lippen gaat verwennen met vet, kun je ook niet meer zonder. Echter, wanneer je met een oostenwind een hele dag buiten bent, is een beetje blistex de beste optie als je daar behoefte aan hebt. Labello vind ikzelf rommel."

"Ik gebruik altijd purol lippencreme, die is iets zachter en minder agressief dan blistex"

"Als het echt noodzakelijk is gebruik ik gewoon cacaoboter, bij iedere drogist voor een habbekrats verkrijgbaar. Chopsaver is ook cacaoboter met wat kruiden toegevoegd. De prijs per kilo is van chopsaver alleen ruim honderd keer zo hoog.

Zo weinig mogelijk smeren, laat de natuur zijn werk doen. Als je dan toch problemen hebt: wat beschermen en voeden (cacaoboter) en eventueel wat verzachten (kammilosan o.i.d.)

Ik heb trouwens gehoord dat er in chopsaver ook een soort paracetamolachtigs zit. daar kun je dus beter niet allergisch voor zijn, en verdovend spul op je lipjes smeren lijkt me ook niet bevorderlijk voor de toonvorming "

"olijfolie het liefst bertoli."

[bron 2]

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is speciale lippenzalf met vitamine E, en dat schijnt het beste te helpen.
Je kan beter niet lippen balsem gebruiken, want op een gegeven moment krijg je dan ook droge lippen, zelfs als het weer niet koud is. Je lippen kunnen dan niet meer zonder.

Waar je die zalf kunt kopen weet ik zelf niet, ik denk bij de Kruitvat of andere drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaseline!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch is het enige: blijven smeren. Wat ik lekker vind, en langer vind helpen dan de stiften is lip therapy met aloe vera (vaseline). Dat zijn die kleine wit/groene blikjes. En als ik naar buiten moet, gewoon lippenstift die zo'n beetje de hele dag blijft zitten. Heb ik de hele dag nergens last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
smeren met blistex, uit een tube, geen lippencreme
helpt echt!!!!
13 jaar geleden
Dikke sjaal aandoen en die zo rond je vouwen dat hij ook je mond en neus bedekt. Lekker warm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het koud is, en zeker als er zulke harde wind staat, smeer ik m'n lippen dik in met Labello of pure vaseline.
Als m'n lippen pijn doen omdat er al kloofjes of scheurtjes in zitten, dan gebruik ik Blistex.
Zodra het niet meer nodig is, gebruik ik niets meer, en ik heb nooit iets gemerkt van 'niet meer zonder kunnen'.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik met zo'n Labello- of Blistexstick/tube zeker een jaar doe, dus ik gebruik het echt alleen indien nodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja: als het vriest, zorg dat dat je echt een vet product gebruikt buiten - net als op je huid: geen dingen met een waterige samenstelling (crèmes) want die bevriezen en drogen je huid alleen maar verder uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Purol gele zald. Ook super voor schrale neusrandjes en beschermend voor je wangen en onder je ogen op t harde gedeelte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt bij Oostenwind zere lippen door de enorm uitdrogende werking van die wind. Soms al een dag ervoor. Vaseline, Purol, kortom alles wat taai en vet is en lang blijft zitten helpt want het legt een laagje over de huid zodat die niet kan uitdrogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook altijd lippenbalsem bij de lokale drogist kopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, en je moet gewoon in de avond de middag en de ochtend een dikke laag aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan vliegen naar honolulu (hawaï) daar is het gemiddeld 37 graden, nu zitten ze even in een dipje met 30 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ging van de week een nieuwe lippenbalsem komen precies omdat mijn lippen helemaal stuk gingen. Ik had ook alleen een lippenbalsem met veel water erin, dat werkt helemáál niet met dit weer.

Ik heb op goed geluk een lippenbalsem bij de HEMA gekocht, en ik was blij verrast met het resultaat. Meteen geen last meer. De naam van de lippenbalsem is 'lip rescue', ik denk dat het zo goed werkt omdat het een groot aandeel lanoline, wolvet bevat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
labello helpt beter als lippenbalsum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik ook wel eens gewone roomboter, werkt bij mij en het is verzachtend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt dit eens proberen, het is vetter en meer herstellend: Sur Plus Dr. Fix Kapotte Mondhoekencreme
een rijke zalf (balsem) die de huid intensief verzorgt en herstelt. De zalf is speciaal ontwikkeld voor zere mondhoeken (droge, gevoelige, ruwe en/of geïrriteerde huid, mogelijk met kloofjes). De zalf legt een beschermend laagje op de huid zonder haar geheel af te sluiten (laat ademen). De zalf houdt de huid soepel en herstelt de vochtbalans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had vroeger hetzelfde probleem, lippenbalsems werken bij mij maar heel kort. Tegenwoordig smeer ik margarine op mijn lippen, en heb ik de meeste dagen genoeg aan 2 keer per dag smeren. Werkt fantastisch!
Ik heb nu zelf een lippenbalsem-buisje gevuld met margarine en draag die met me mee. Sindsdien gebruik ik nóóit meer gewone lippenbalsem.