Waarom hang je kleren in een kledingkast en niet gewoon aan een rail in een aparte kamer?

Mijn oude kledingkast is op.Ik ga nu verhuizen en krijg een apart afsluitbaar kledingkamertje.Ik kan een rail kopen en al mijn kleren daaraan hangen, maar op een of andere manier zit het in mijn hoofd dat kleding in een kast hoort?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.5K

Antwoorden (9)

...Door de kleren in een aparte kast te hangen komt er minder snel stof op!

Toegevoegd na 1 minuut:
....Maar een kledingkamertje vind ik zelf toch echt veel leuker, hoor! Mooie passpiegel erbij, goede verlichting en klaar! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je kleren dan open bloot hangen en ze onder het stof komen te zitten
of je moet ze in speciale zakken hangen

en trouwens niet iedereen heeft de luxe dat er een kamer over is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt in een klerenkast, omdat jij degene bent, die het daar hangt. Je kan het makkelijk aan een railing hangen in een aparte kamer. Een walk in closet, noemen ze dat. En de wens van veel mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In verband met stof en licht. Als je denkt dat in dat kamertje geen (zon-)licht de kleding kan verkleuren en het er niet te stoffig is, heb je een prima "Walk-in"kast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van oorsprong had je vroeger grote gezinnen en die hadden allemaal weinig kleding en weinig ruimte, daarom ging de kleding in een stofvrije kast.
Nu zijn vaak de huizen groter en wonen er kleinere gezinnen, ook hebben we nu veel meer kleding en dan is het heel prettig om een inloopkast/kamer te hebben zodat je alles overzichtelijk kunt opruimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aparte kamer om je kleren in op te hangen maakt een woning groter en dus duurder, bovendien beschermt een kast de kleding vaak beter tegen stof of ongedierte, zoals motten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zo'n aparte kamer voor je kleding lijkt me wel weer handig om je motorfiets te spuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je woning er genoeg ruimte voor biedt lijkt het mij ideaal. Stof kun je weren door de kleding in plastic hoezen te doen en om verkleuring door licht te voorkomen hang je donkere gordijnen op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn geen regels voor, maar veel mensen vinden het prettig als kleding uit zicht hangt. Omdat het privé is, omdat het netter staat en omdat kleren stof loslaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat lekker luxe, zo'n aparte ruimte. De meeste huizen hebben gewoon die mogelijkheid niet.
Je hebt zelf de vrije keuze. Ga je die ruimte gebruiken of gaan je spullen alsnog in een kast?
De kast is van vroeger uit al zoals je je spullen opruimt. Een grotere aparte inloop is meer van de laatste tijd.
Wat vind je zelf prettig? Lekker alles in zicht en gewoon pakken? Of toch achter deuren en wat beknopter?

Met motten heeft het niks te maken. Je kleding gewassen weghangen is voldoende. Met stof merk je het wel. De kast houdt je kleding stofvrij.
Zelf zou ik best graag de ruimte willen hebben om alles gewoon op een rail te hangen.