Was Jezus nu jaren verdwenen, in zijn jeugd jaren? Dit door was Jezus Christus in India

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik las Jezus in India geweest maar uit verschillende bronnen

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik las Jezus in India geweest maar uit verschillende bronnen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Antwoorden (3)

Voor zover ik de vraag begrijp kan ik als antwoord geven dat alleen bekend is dat Jezus toen hij twaalf jaar oud was drie dagen weg is geweest van zijn ouders. Hij was in Jeruzalem gebleven waar hij in de tempel tussen de leraren zat, terwijl hij naar hen luisterde en vragen stelde.
Die informatie komt uit de bijbel. Zie bijvoorbeeld Lucas 2 vers 41tot 52.
Amadea
13 jaar geleden
Niemand weet waar Jezus was tussen zijn 18e en zijn 30e.

Dat hij gedurende die tijd in India was is een speculatie, vooral gezien Jezus zijn leer destijds erg veel weghad van die van de 'guru's en masters' die in de himalaya leefden.

Zo wordt ook gezegd dat Jezus de zieken heelde met Reiki, en dat veel van zijn uitspraken verdacht veel op die van de Himalayan Sages leken. (wat veel van Zen wegheeft)

Volgens velen is de leer van Jezus enorm gemisterpreteerd, en was zijn leer veel spiritueler dan men tegenwoordig denkt...

Of hij werkelijk in India was zullen we nooit weten, maar het is zeker geen onmogelijkheid...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou,Jezus was tussen zijn 12de en 32ste gewoon verdwenen en ze denken dat hij dan heeft rondgereisd in India en het Midden-Oosten en de woestijn enzo waar hij b.v. de duivel zag.En toen kwam tie terug en had een heleboel fakirachtige dingen geleerd tijdens z'n reizen en een soort tovertrucs of goocheltrucs,waarmme hij water in wijn kon veranderen enzo.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik bedoel dat er ook is zo'n gast is geweest in India en die heette Sai Baba en hij kon ook gewoon as uit z'n mouw toveren of goochelen,want dan schudde hij ff aan z'n mouw en floep,daar kwam de as dan.
Ze zeggen ook dat Sai Baba kon zweven wat * hoepen* heet geloof ik.
Nou en die gasten die hun adem dagen kunnen stilzetten en onder de aarde in een kist kunnen liggen en er dan weer levend uitkomen dat zijn die fakirs en Jezus had van hun dus ook zulke trucs geleerd.

Toegevoegd na 20 minuten:
o ja,ff dit nog om mijn punt te verduidelijken: die fakirs zijn ook die gasten die op zo'n spijkerbed kunnen liggen en over brandende kolen kunnen lopen zonder een schrammetje of blaartje op te lopen.