Waarom heb ik de laatste tijd zo vaak kramp in mn voet???? En hoe kom ik er vanaf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Ik denk dat de dokter dat het beste weet. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krampen kunnen ontstaan door calcium tekort. Ik heb hier zelf last van. Verder kan ik alleen maar zeggen dat als je er veel last van hebt, ga eens langs de huisarts misschien dat hij je verder kan helpen. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je pas nieuwe schoenen gekocht?
misschien dat je daar je spieren op een andere manier mee belast en dat die spieren de kramp veroorzaken

loop eens een paar dagen op je oude/andere schoenen en kijk of het over gaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mogelijke oorzaken van kramp zijn:
1. Een verstoorde bloedtoevoer met als gevolg een zuurstoftekort in de spier zoals bijvoorbeeld bij het dragen van te strakke kousen.
2. Een laag glucose(suiker)gehalte in de spier.
3. Een zouttekort door zoutloos dieet.
4. Vochtverlies (overvloedig zweten), wat kan leiden tot een verstoorde elektrolytenbalans.
5. Overbelasting (uitputting) door b.v. een slechte conditionele voorbereiding.
6. Vermoeidheid.

Als je teveel alcoholische drank gebruikt, kan je ook last van kramp krijgen. Je verliest dan veel vocht en hebt kans op zouttekort.
Ikzelf krijg iedere keer last van kuitkramp als ik teveel heb gedronken. Ik weet niet of jij drinkt, maar als dat wel het geval is, dan zou je er eens op kunnen letten of je dan meer last hebt van kramp als wanneer je niet drinkt.

Het kan ook zijn dat je een magnesium- of calciumtekort hebt. Dit kan je laten testen via je huisarts d.m.v. een bloedtest. Mocht blijken dat je idd een tekort hieraan hebt, dan zou je supplementen kunnen gebruiken, maar het is nog niet bewezen dat die afdoende helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer krijg je het vooral?????

Behalve wat er al gezegd is, kan het ook de groei zijn.
Ik kreeg het vroeger vaak bij het zwemmen.
Misschien te snel na het eten gaan zwemmen.
Wanneer je net hebt gegeten, gaat een groter gedeelte van je bloed naar je maag en je darmen om het eten te verteren. Je spieren lopen dan een groter risico om te weinig bloed te krijgen en hierop wordt dan gereageerd met kramp.
Dus niet te snel na het eten gaan sporten.

Ben je nog aan het groeien? Let dan vooral op je conditie en op je vochthuishouding.

In de bron vind je 25 vragen over kramp.
En dus ook hoe je er van af komt als je het hebt:
Voorzichtig rekken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees ook wat hier staat:
http://www.goeievraag.nl/vraag/waardoor-kramp-voet-helpt.90558
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan zijn dat je te weinig drinkt. door te weinig vocht kun je kramp krijgen.