Waarom heb ik de laatste tijd zo vaak kramp in mn voet???? En hoe kom ik er vanaf?

Weet jij het antwoord?

/2500

Krampen kunnen ontstaan door calcium tekort. Ik heb hier zelf last van. Verder kan ik alleen maar zeggen dat als je er veel last van hebt, ga eens langs de huisarts misschien dat hij je verder kan helpen. Succes.

De mogelijke oorzaken van kramp zijn: 1. Een verstoorde bloedtoevoer met als gevolg een zuurstoftekort in de spier zoals bijvoorbeeld bij het dragen van te strakke kousen. 2. Een laag glucose(suiker)gehalte in de spier. 3. Een zouttekort door zoutloos dieet. 4. Vochtverlies (overvloedig zweten), wat kan leiden tot een verstoorde elektrolytenbalans. 5. Overbelasting (uitputting) door b.v. een slechte conditionele voorbereiding. 6. Vermoeidheid. Als je teveel alcoholische drank gebruikt, kan je ook last van kramp krijgen. Je verliest dan veel vocht en hebt kans op zouttekort. Ikzelf krijg iedere keer last van kuitkramp als ik teveel heb gedronken. Ik weet niet of jij drinkt, maar als dat wel het geval is, dan zou je er eens op kunnen letten of je dan meer last hebt van kramp als wanneer je niet drinkt. Het kan ook zijn dat je een magnesium- of calciumtekort hebt. Dit kan je laten testen via je huisarts d.m.v. een bloedtest. Mocht blijken dat je idd een tekort hieraan hebt, dan zou je supplementen kunnen gebruiken, maar het is nog niet bewezen dat die afdoende helpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100