roodhaar ontkleuren

hallo mijn naam is Marjan en zit met een prangende vraag.....

ik heb jarenlang mijn haren zwart geverfd en begin het jaar wilde ik het blond hebben dus mijn hoofd kaal geschoren en toen het iets langer was bijna wit geverfd stond echt super leuk, maar ik hou van veranderingen dus 3 weken geleden roodgeverfd en wat een spijt heb ik hiervan niet normaal zou het liefste mijn koppie weer kaal scheren en terug naar het blonde. Maar zou ik het ook kunnen ontkleuren of lukt dat niet echt met rood het is heel donkerrood..........
wie kan deze vraag beantwoorden voor me????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
9.1K

Antwoorden (7)

Nou, dat zal niet meevallen.

Je kunt wel aan de slag met ontkleurder, maar dat kan wel eens een schrikeffect geven, het zal waarschijnlijk oranje worden.
Ook al staat op de verpakking van de ontkleurder dat je na de ontkleuring alles er overheen kunt doen, dit is NIET waar.
Het beschadigt je haar ook flink hoor.

Verven naar een donkerder kleur zal wel lukken, maar van donkerrood naar blond is echt moeilijk.

Hier staat meer informatie:
http://addicttobeauty.blogspot.com/2009/07/tips-voor-haar-ontkleuren.html

http://www.kapsels.net/haarvragen/haar_bleken.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het laten ontkleuren(bleken), dit is wel erg slecht voor je haar en omdat jouw haar op het moment aardig donker is zal het er langer in moeten zitten dan normaal(waardoor het nog slechter wordt).
Een keertje bleken kan niet veel kwaad maar als je het vaker doet kan je haar gaan afbreken.
Ook kan dat 'bleek-spul'(ik ben even de naam vergeten) aardig irriteren aan je hoofdhuid, dit kan erg gaan jeuken.
Maar om nou je hoofd weer kaal te scheren en te wachten tot je haar weer is aangegroeid is ook geen pretje.

Als ik jouw was zou ik even naar de kapper gaan om informatie te vinden over jouw haar bleken, en als je niets teg

Toegevoegd na 3 minuten:
als je toch je haar wilt laten bleken, doe dit dan bij de kapper, veel minder kans dat het fout uitpakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn advies: laat je adviseren door een goede kapper. Bijvoorbeeld bij Kinki hebben ze veel ervaring met het vaak kleuren/ontkleuren van haar.

Ga dit in ieder geval niet zelf doen. Ik weet uit ervaring: als je dat toch doet, hou je een droge bos fel oranje stro over. Om wat voor reden dan ook is rood veel moeilijker te ontkleuren dan andere kleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha! nee, dat wil je niet;)
je hoeft het niet kaal te scheren.. je vraagt wie je vraag kan beantwoorden,dat zal op nummer 1 de kapper zijn, ga maar niet zelf proberen, het resultaat word nooit wat je wilt.. je gaat zelf een hoop geld steken in ontkleurders, en uiteindelijk ga je toch naar de kapper toe...
maak een afspraak morgen, en laat het deskundig ontkleuren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan je kapper vast wel. Die is n.l. deskundig op dat gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo Marjan,

ik heb jaren rood haar gehad.
de meesten zijn uitgevallen, wat rest is grijs geworden.
ik zou er een lief ding voor over hebben voor een kop met lange dikke rode haren. wees blij! jij hebt wat ik wens.

geduldig wachten tot de verf is uitgegroeid.
chloor doet wonderen, maar of dat zo gezond is, betwijfel ik.

suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb hetzelfde probleempje gehad. Het schijnt zo te zijn dat head&shoulders je haarkleur vervaagt. Dus nooit gebruiken als je net je haar hebt geverfd en je er wel blij mee bent. Door de zon vervaagt het ook dus zal je het uiteindelijk makkelijker kunnen oververven.