Iemand tips hoe een Starbucks op te richten, waar en hoe en met wie enz?...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Beste tip:

Benader Starbuck Hoe een franchise systeem werkt en of je er voor in aanmerking kan komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn hele strenge eisen om zo'n winkel te mogen openen.
Ten eerste moet je een locatie hebben op een druk station, vliegveld of in het centrum van een grote stad.

Er zijn eisen over de hoeveelheid klanten die je trekt, er zijn strenge eisen over de locatie en over de inrichting en de hoeveelheid personeel. Alles moet volgens de regels, je bent dus helemaal niet vrij. Als dat allemaal goed is kun je rechten kopen, ik weet dat dit bij de Burger King 150.000 euro is. Van de Starbucks weet ik het niet, maar ga maar uit van een gigantisch bedrag.

Dan moet je nog een winstpercentage afstaan en je moet bekertjes, koffie, meubels, en de juiste kleding kopen voor het personeel.

Ik zou contact opnemen met het hoofdkantoor van Starbucks in Nederland voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet, want Startbucks werkt niet met franchise:

Franchise FAQs
Does Starbucks franchise?
Starbucks does not franchise operations and has no plans to franchise in the foreseeable future.