waarom hebben mensen in de ochtend altijd moeite om uit hun warme bedje te stappen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Vooral in deze periode is het nog donker als je wakker word en dan lijkt het net of je nog moet beginnen te slapen. Als je slecht of kort heb geslapwn blijf je ook makkelijker liggen omdat je nog moe bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Heb ik geen last van. Ga op tijd naar bed en ben dan 's morgens weer lekker fit
ronron1212
13 jaar geleden
's Ochtends, en zeker nu in de winter periode, is het naast bed vaak een stuk kouder dan in het knusse warme bed. Het vraagt dan om een stukje karakter, om die kou in te stappen. In de zomer speelt dit probleem minder.

Bovendien is het in de winter 's ochtends vaak nog donker. Dit stimuleert de drang, om nog even verder te willen slapen. Ook dit probleem speelt in de zomer minder.
13 jaar geleden
Omdat dat in de avond niet hoeft ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je wekker hoort ligt je bed altijd nog zo lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het buiten je bed nu zo koud is en je bed nog lekker warm ligt heb je geen zin om op te staan de meeste mensen hebben er in de winter meer last van als in de zomer.daarbij is het ook nog eens donker en dat nodigt ook niet echt uit om al op te staan ook al is het al lang tijd om op te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het een mentale opsteker geeft, om nog even te blijven liggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook dit is weer een stelling en geen vraag.
Ook ik ben 'smorgens om 6 uur niet in bed te houden. Lekker opstaan en de nieuwe dag beginnen.
Het is niet a;gemeen dus, maar sommige mensen hebben er moeite mee.